Meta wyciska jeszcze więcej zysku. Wciąż przyciąga nowych użytkowników

W drugim kwartale 2025 roku Meta Platforms zarobiła na czysto 18,3 mld dolarów przy wzroście przychodów o ponad 20 proc. Zyskowność operacyjna koncernu na dobre przekroczyła 43 proc., a z jego platform korzysta globalnie prawie 3,5 mld internautów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Meta wyciska jeszcze więcej zysku. Wciąż przyciąga nowych użytkowników
Mark Zuckerberg, fot. kadr z youtube / Stripe

Meta Platforms w minionym kwartale wypracowała 47,52 mld dolarów przychodów sprzedażowych, o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowaną większość stanowią niezmiennie wpływy reklamowe, które rok do roku poszły w górę z 38,33 do 46,56 mld dolarów.

Koncern zarobił z reklam więcej we wszystkich głównych regionach działalności. Kwotowo największy wzrost nastąpił w USA i Kanadzie: z 16,59 do 20,04 mld dolarów.

grafika

Złożyły się na to dwa kluczowe czynniki: globalna liczba emisji reklam na platformach firmy zwiększyła się o 11 proc., zaś średnia cena – o 9 proc. W Azji i regionie Pacyfiku dynamika odsłon reklamowych wyniosła aż 16 proc., przy czym przeciętna cena, liczona w dolarach, zwiększyła się tylko o 2 proc.

W USA i Kanadzie stawki reklamowe poszły w górę średnio o 11 proc., w Europie – o 17 proc., zaś w pozostałych regionach, czyli głównie Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej – o 15 proc.

grafika

6 proc. więcej użytkowników

Meta zarabia coraz więcej z reklam także dlatego, że jej platformy nadal zyskują użytkowników. W ubiegłym kwartale z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa każdego dnia korzystało przeciętnie 3,48 mld internautów, co wobec 3,27 mld przed rokiem daje wzrost o 6 proc. Firma nie podaje, ilu użytkowników ma każda z jej platform.

Natomiast przychód od każdego użytkownika w zeszłym kwartale wyniósł średnio 13,65 dolarów, wobec 11,89 rok wcześniej.

grafika

Koszty w górę dużo wolniej

W obszarze wydatków Meta Platforms nastąpił wzrost r/r o prawie połowę słabszy niż w przypadku wpływów: o 12 proc. do 27,07 mld dolarów. Wydatki kapitałowe poszły w górę z 8,47 do 17,01 mld, a w całym 2025 roku mają sięgnąć 30,7 mld (wobec 15,19 mld w ub.r.).

W ciągu dwóch lat koncern mocno zoptymalizował koszty ogólne i administracyjne (ich wysokość w porównaniu do przychodów zmalała z 13 do 6 proc.) oraz marketingowo-sprzedażowe (spadek z 10 do 6 proc.).

Na koniec czerwca br. zatrudniał 75 945 pracowników, o 7 proc. więcej niż przed rokiem.

grafika

Metaversum i VR tracą miliardy

Segment platform społecznościowych przy 47,15 mld dolarów przychodów w zeszłym kwartale przyniósł 24,97 mld zysku operacyjnego. Rok wcześniej było to odpowiednio 38,72 i 19,33 mld.

Dzięki temu cały koncern wypracował wzrost r/r zysku operacyjnego o 38 proc. do 20,44 mld dolarów, marży operacyjnej z 38 do 43 proc. i zysku netto o 36 proc. do 18,34 mld. Zyskowność firmy wyższa była jedynie w czwartym kwartale ub.r. najlepszym dla rynku reklamowego. Wówczas marża operacyjna sięgnęła 48 proc., a czysty zysk – 20,84 mld dolarów.

Meta Platforms zarabiałaby jeszcze więcej, gdyby nie jej mocno nierentowny od lat segment Reality Labs obejmujący metawersum i gogle do wirtualnej rzeczywistości. W zeszłym kwartale przy 370 mln dolarów przychodów wygenerował aż 4,53 mld straty operacyjnej. Przed rokiem było podobnie: 353 mln dolarów wpływów i 14,85 mld straty

grafika

W trzecim kwartale br. koncern spodziewa się przychodów w wysokości 47,5–50,5 mld dolarów, przy założeniu 1- procentowego dodatniego wpływu zmian kursów walut. Firma nie przedstawiła podobnych prognoz na czwarty kwartał, ale zaznaczyła, że dynamika będzie niższa niż w tym kwartale ze względu na wysoką bazę porównawczą sprzed roku.

Natomiast całoroczne wydatki mają wynieść 114–118 mld dolarów (wcześniej prognozowała 113–118 mld), co da wzrost r/r o 20–24 proc.

grafika

Meta rekordowo droga na giełdzie

Wyniki i prognozy Meta Platforms mocno spodobały się na rynku kapitałowym. Po ich publikacji akcje firmy w handlu posesyjnym zdrożały o 11,5 proc. do 775,1 dolarów.

Na koniec czwartkowej sesji kurs wynosił 695,21 dolarów. Na pułapie ok. 700 dolarów utrzymuje się od mniej więcej dwóch miesięcy, a w połowie lutego br. wyznaczył swój szczyt na poziomie 736,7 dolarów

Przez minione 12 miesięcy urósł o 5 proc., zaś w ciągu trzech lat – o 335 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują