SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Metro International wycofuje się z hiszpańskiego rynku

Szwedzka grupa wydawnicza Metro International wycofała się z hiszpańskiego rynku.

Przyczyną podjęcia takiej decyzji był "stale słabnący rynek reklamy" w Hiszpanii, którego rezultatem była strata finansowa grupy w wysokości ponad 5 milionów funtów oraz konieczność zwolnienia 83 pracowników.

W ubiegły czwartek ukazał się ostatni w Hiszpanii numer darmowego dziennika Metro, który był wydawany w siedmiu tamtejszych miastach, m.in. Walencji, Alicante, Castellon de la Plana i Albacete.

Przed likwidacją hiszpańska edycja Metro była piątym najchętniej czytanym dziennikiem w kraju, z liczbą ponad 1,8 miliona czytelników. Pierwszy numer gazety ukazał się w 2001 roku i już po trzech latach osiągnęła ona rentowność. Jednak w ostatnich latach stale notowała straty.

"Pomimo że Metro traciło mniej pieniędzy niż jego darmowi hiszpańscy konkurenci, to pogarszająca się sytuacja gospodarcza, która na początku 2009 roku poskutkowała załamaniem na rynku reklamy, teraz daje w rezultacie nie dające się utrzymać straty" - oświadczył Per Mikael Jensen, szef Metro International.

Bezpłatny dziennik Metro jest wydawany w sumie w 22 krajach świata i ponad 150 miastach. Każdy jego numer notuje średnio w skali globalnej ponad 22 miliony czytelników. W Polsce gazeta była wydawana od 2000 roku jako Metropol, ale na początku 2007 roku wydawca postanowił wycofać się z naszego rynku z uwagi na niską rentowność przedsięwzięcia.

źródło: AFP

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Metro International wycofuje się z hiszpańskiego rynku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl