SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Metropol podbija Polskę

Metropol w czterech nowych miastach

Metro International SA wydawca największej gazety na świecie, z przyjemnością informuje, że rozpoczyna wydawanie gazet w czterech kolejnych miastach w Polsce. Już od 1 marca br. Metropol będzie dystrybuowany w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście, stając się tym samym czwartą, pod względem nakładu, gazetą w Polsce. Nowe wydanie gazety będzie zawierać najważniejsze informacje krajowe, światowe i lokalne ze szczególnym uwzględnieniem wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych.

Wydawca pragnie powtórzyć sukces warszawskiego wydania Metropolu, które w ciągu trzech lat zostało najbardziej poczytną gazetą w stolicy. 140 000 egzemplarzy dziennika jest obecnie dystrybuowanych każdego ranka w stolicy, docierając do ponad 324 000 czytelników. W nowych miastach Metropol będzie dystrybuowany w poniedziałki i piątki. Całkowity nakład gazety w te dni, łącznie z dystrybucją w stolicy, będzie wynosił od 230 000 egzemplarzy w poniedziałki do 280 000 w piątki.

Zasięg dystrybucji Metropolu będzie obejmował obszar zamieszkany przez 4,4 miliona ludzi, co stanowi ponad 11 % populacji kraju oraz prawie jedną piątą populacji miejskiej .

W każdej z czterech aglomeracji Metropol będzie rozdawany przez kolporterów osobom dojeżdżającym samochodem do pracy. Wydawca przewiduje również dystrybucję w budynkach biurowych oraz w pobliżu szkół wyższych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe czytelnictwo jednego egzemplarza dziennika, które wynosi 2,3 osoby na jeden egzemplarz, nowe wydania gazety przyciągną nawet do 644 000 osób .

- Nasza ekspansja w Polsce odzwierciedla zapotrzebowanie ze strony klientów na gazetę o zasięgu ogólnokrajowym. Zbudowaliśmy już swoją silną pozycję na rynku warszawskim i rozpoczynamy ekspansję na rynek krajowy. Zwiększony zasięg umożliwi dziennikowi Metropol dostęp do dodatkowych zysków reklamowych, które odnotowano po podobnych ekspansjach gazety na innych rynkach, tj.: na Węgrzech, w Szwecji, Francji, Hiszpanii i Danii - komentuje Pelle Tornberg, prezes Grupy Metro International .

Wejście Metropolu do kolejnych, poza Warszawą miast w Polsce, będzie wsparte intensywną kampanią reklamową w - telewizji, radiu, kinach, na outdoorze (tablice, autobusy, tramwaje), w internecie oraz w prasie biznesowej i branżowej. Równolegle do działań ATL prowadzone będą działania BTL skierowane do reklamodawców i agencji reklamowych.

Metro (w Polsce Metropol) jest największą gazetą na świecie. Grupa Metro International wydaje dziennik Metro w ponad 70 miastach, w 16 krajach na całym świecie. Metro dociera do 12,8 miliona czytelników każdego dnia i 28 milionów ludzi tygodniowo. Wydania dziennika Metro docierają do 30 % populacji z ponad 100 milionów osób zamieszkujących regiony, gdzie gazeta jest dystrybuowana: w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji. Metro International osiąga dochody głownie ze sprzedaży powierzchni reklamowej gazety. Od momentu pierwszego wydania dziennika w 1995 roku, dochody Grupy wzrosły o 47 procent. Metro International SA jest notowana na giełdzie w Sztokholmie.
2004-03-02
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji:

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl