SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Metropolia Krakowska z nową identyfikacją wizualną

Metropolia Krakowska zrzeszająca Kraków i 14 otaczających go gmin wprowadza nową identyfikację wizualną, którą przygotowała agencja reklamowa Lotna.

Article

Motywem przewodnim nowej tożsamości wizualnej stały się łuki osadzone w minimalistycznej stylistyce. Mają one symboliczne znaczenie. Mają wyrażać dynamizm jaki cechuje Metropolię,  współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru. Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością.

- Taka właśnie jest Metropolia Krakowska. Nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. Poszczególne elementy graficzne składają się na finalny efekt wizualny. Tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. Idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów - komentuje Elżbieta Burtan, wójt Gminy Zabierzów oraz wiceprezes Metropolii Krakowskiej.

Ważnym aspektem oprawy wizualnej ma być także charakter regionalny - łuki przypominają popularne arkady krakowskich Sukiennic. Użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie.  Na bazie łuków z sygnetu przygotowana została również uzupełniająca typografia, a także ikony i pozostałe materiały graficzne.

Kompleksową identyfikację wizualną przygotowała agencja kreatywna Lotna, która prócz nowego systemu stworzyła również księgę znaku i marki. Zanim rozpoczęły się prace, agencja zorganizowała z wszystkimi gminami warsztaty, podczas których szczegółowo wyjaśniała cele jakie identyfikacja pełni, a także zbierała oczekiwania samorządów odnośnie nowej tożsamości. Dzięki temu projekt był dokładną odpowiedzią na stworzony brief. Pracami zajmował się zespół projektowy: Michał Wyszyński – koncepcja i projekt, Anita Kamila Sochacka – nadzór kreatywny, Piotr Flis – nadzór techniczny.

Zarówno System Identyfikacji Wizualnej jak i platforma promocyjna powstały w ramach projektu: KMA4Business, realizowanego wspólnie przez Spółkę Kraków Nowa Huta Przyszłości, Stowarzyszenie Metropolia Krakowska, Izbę Przemysłowo-Handlową w Krakowie oraz Gminę Miejską Kraków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, Poddziałanie 3.3.1 Promocja gospodarcza Małopolski.

Metropolia Krakowska to stowarzyszenie, tworzone przez Kraków i 14 otaczających go gmin. Głównym celem jego działania jest stwarzanie warunków do współpracy dla tworzących go samorządów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Metropolia Krakowska z nową identyfikacją wizualną

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KAS logo
podobne do logo Krajowej Administracji Skarbowej
1 0
odpowiedź