Tak maleje sprzedaż miesięczników. Na czele „Kobieta i Życie”, „Glamour” mocno w górę

W drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż 44 miesięczników audytowana przez PBC zmalała r/r o ponad 10 proc. Na czele jest „Kobieta i Życie” przez „Poradnikiem 50+”, to jedynie pisma sprzedające się średnio w ponad 100 tys. egz. Kilka tytułów, m.in. „Glamour”, „Świat Nauki” i „Newsweek Polska Historia” zanotowało jednak spore wzrosty.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tak maleje sprzedaż miesięczników. Na czele „Kobieta i Życie”, „Glamour” mocno w górę

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” wyniosła 125 233 egz., co wobec 148 397 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 15,61 proc.

Sprzedaż pism „LEGO” mocno w dół

Zmalały też wyniki sprzedażowe kolejnych tytułów w zestawieniu. „Poradnik 50+” zanotował spadek o 20,14 proc. do 116 920 egz., „Świat Kobiety” - o 16,45 proc. do 95 627 egz., a „Działkowiec” - o 9,88 proc. do 80 664 egz.

Przeciętna sprzedaż „Świata Kobiety” zmalała poniżej 100 tys. egz., tym samym powyżej tego pułapu pozostały tylko dwa tytuły. Spadki dominują też wśród miesięczników sprzedających się średnio w przedziale 50-100 tys. egz. W tej grupie niewielki wzrost osiągnęła jedynie „Cała Ty” - o 0,29 proc. do 77 459 egz.

Procentowo najmocniej skurczyła się średnia sprzedaż „LEGO Friends” - o 46,62 proc. do 17 512 egz. Natomiast wynik „LEGO Jurassic World Magazyn” poszedł w dół o 31,14 proc. do 16 687 egz., a „Ładnego Domu” - o 38,27 proc. do 4 846 egz.

Które miesięczniki mocno zwiększyły sprzedaż

Z drugiej strony kilka miesięczników osiągnęło duże wzrosty. Przeciętna sprzedaż ogółem „Wiedzy i Życia” podskoczyła o 18,61 proc. do 17 280 egz., „Newsweek Polska Historia” - o 31,04 proc. do 16 425 egz., „Glamour” - o 28,34 proc. do 13 061 egz., a „Świata Nauki” - aż o proc. do 10 252 egz.

W przypadku „Świata Nauki” ta dynamika wynika głównie ze skoku średniej sprzedaży e-wydań: ze 144 do 3 602 egz. Liderem w tej kategorii jest „Forbes. Profit”, który w minionym kwartale sprzedawał przeciętnie 12 170 egz. w wersji cyfrowej, wobec 11 262 egz. rok wcześniej.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich 44 miesięczników z rankingu w drugim kwartale br. wyniosła 1,475 mln egz. Oznacza to spadek o 11,44 proc. z 1,666 mln rok wcześniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?