SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Millward Brown: 12 prognoz dla mediów cyfrowych na 2012 rok

Grupa Futures firmy badawczej Millward Brown ogłosiła prognozy na najbliższe 12 miesięcy, w których wskazuje najważniejsze trendy w sektorze mediów cyfrowych.

Millward Brown: 12 prognoz dla mediów cyfrowych na 2012 rok

Wśród trendów, które zdaniem Millward Brown wezmą górę w 2012 roku, znalazły się: gamification ("gryfikacja"), virtual togetherness (wirtualne bycie razem) i podejmowanie decyzji online w czasie rzeczywistym. Trendy te mają radykalnie zmienić sposób interakcji między marketerami a konsumentami w cyfrowych kanałach komunikacji.

Wybrane prognozy Millward Brown dla świata mediów cyfrowych na rok 2012:

Gamification – duże marki chcą się bawić. Gamification ("gryfikacja") to prosty pomysł – chodzi o zbudowanie zaangażowania dzięki zastosowaniu mechanizmu gry w sytuacjach niezwiązanych z grami. Punkty, kolejne poziomy, odznaki, osiągnięcia, wirtualna waluta i zagadki – te zasady gamification są być może proste, ale skuteczna ich realizacja już bynajmniej taka nie jest. Ponieważ ludzie mają różne motywacje i postawy, proste formy gamification w postaci znaczków w stylu Foursquare, czy nagrody za punkty, to proste, standardowe rozwiązania dla problemu, który jest znacznie bardziej złożony. Gamification ma zawsze charakter społeczny. Które marki odniosą sukces? Tata może osiągnąć tytuł "Super Taty" za zakup pieluszek Pampers przez pięć kolejnych tygodni (zyskując 10% rabatu), może dostać 50 punktów za każdym razem, kiedy on i jego znajomi w tym samym tygodniu kupią płatki śniadaniowe słynnej marki Special K (wartość: 50 pensów) czy wzbić się na poziom Mistrza Ekologii (uzyskując dostęp do specjalnych "zielonych" ofert) w zamian za zmniejszenie tygodniowego przebiegu swojego auta i tankowanie na stacjach BP.

"Wirtualne bycie razem"  – telewizja i media społecznościowe są motorem dynamicznego upowszechnienia się narzędzi i technologii wykorzystywanych do interakcji i badań. W roku 2012 nastąpi prawdziwa eksplozja narzędzi i technologii społecznościowych pozwalających widzom na interakcje z programami TV. Pojawią się innowacje pozwalające na kontakt z programami telewizyjnymi w sposób, jakiego sobie dotąd nie wyobrażaliśmy. Wskutek burzliwego rozwoju mediów społecznościowych, TV stanie się jeszcze bardziej podatna na ich wpływy wyrażające się poprzez interakcje i zaangażowanie. Wystarczy dorzucić Twittera, blog prowadzony "za kulisami", dodać kilka słów oznaczonych krzyżykiem (#), dorzucić interaktywną aplikację, a TV będzie wprost pęczniała na tych "społecznościowych sterydach". Media społecznościowe pozwolą użytkownikom wchodzić w interakcje z programami telewizyjnymi w innowacyjny sposób, a producenci telewizyjni będą korzystali z tych danych w poszukiwaniu twórczej inspiracji. Usługi takie jak Bluefin Labs czy GetGlue wskazują, że tradycyjne rankingi TV można wzmocnić "rankingami społecznościowymi", gdyż reklamodawcy niewątpliwie będą chcieli zrozumieć, w jakim stopniu dany program TV "wędruje" wśród widzów.

Reklama internetowa – wiodąca rola decyzji podejmowanych w czasie rzeczywistym. W roku 2012 pojawi się zwiększony popyt na informacje o markach i pomysłach kreatywnych w czasie rzeczywistym, a to z kolei będzie napędzało rozwój inteligentnych, zautomatyzowanych procesów decyzyjnych służących optymalizacji kampanii internetowych – będzie to znaczący krok naprzód w porównaniu ze stosowanymi obecnie systemami bazującymi na kliknięciach. W nadchodzącym roku wpływ tych zmian będzie odczuwalny w całej branży. Media buyerzy będą inwestować znaczne środki w platformy popytowe i przyzwyczajać się do reagowania na analizy bazujące na danych gromadzonych w czasie rzeczywistym. Podmioty działające w branży (np. badacze rynku i agencje kreatywne) podejmują już to wyzwanie i tworzą rozwiązania, umożliwiające ocenę reklamy oraz jej kreatywną modyfikację w czasie rzeczywistym. Odniosą sukces ci, którzy nauczą się łączyć dane zebrane w czasie rzeczywistym z analizą i kreatywną oceną, co pozwoli na optymalizację reklam w świecie online.

Z pełnym zestawem 12 prognoz Millward Brown można zapoznać się tutaj.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Millward Brown: 12 prognoz dla mediów cyfrowych na 2012 rok

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sebastian Starzyński
Więcej informacji i przykładów gryfikacji można znaleźć na www.gryfikacja.pl, Zapraszam
odpowiedź