MinGosp: Wzrost PKB w IV kw. 2009 r. wyniósł 3,0 proc.

Wzrost PKB w 2009 r. o 1,7% wskazuje, że w IV kw. ub. r. wyniósł on 3,0%, oceniają analitycy Ministerstwa Gospodarki. Ich zdaniem, szacunki te pozwalają na pozytywną ocenę perspektyw gospodarczych Polski.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

Analitycy resortu przypominają, że spadek nakładów inwestycyjnych wyniósł w 2009 r. 0,3%. Wolniej od oczekiwań zwiększała się z kolei konsumpcja indywidualna, w całym ub. r. jej wzrost wyniósł 2,3%. Popyt krajowy spadł w tym okresie o 0,9%, zaś dodatni wkład popytu zagranicznego wyniósł około 2,7 pkt proc. "Dane te wskazują, iż w ostatnim kwartale ubiegłego roku wzrost gospodarczy wyniósł 3%. Wolniej niż w poprzednich kwartałach rosło spożycie. Jednocześnie w ostatnim kwartale przełamano trwający od kwietnia do września spadek nakładów inwestycyjnych" - oszacowali eksperci resortu gospodarki. Analitycy ci oczekują także pozytywnego wpływu zapasów na PKB oraz niewielkiego wzrostu nakładów brutto na środki trwałe. "Stabilnie, choć na poziomie nieznacznie przekraczającym 2% powinna rosnąć także konsumpcja. Odrodzenie popytu wewnętrznego będzie jednak umiarkowane, presja nie powinna zatem zagrażać stabilności cen" - podsumowano w komentarzu. W czwartek GUS podał, że według wstępnych szacunków PKB niewyrównany sezonowo wzrósł w 2009 roku o 1,7% r/r wobec 5,0% w 2008 r. Średnia oczekiwań analityków bankowych, ankietowanych przez agencję ISB wynosiła 1,63%.

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu