SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej

Niemal 6,7 mln złotych przeznaczył resort zdrowia na audycje, programy specjalnych, lokowanie wątków w serialach oraz emisję spotów w publicznej telewizji od 2017 roku. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Marcina Kierwińskiego z Platformy Obywatelskiej. - Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - komentuje Kierwiński.

Minister zdrowia Łukasz Szumowski, fot. gov.pl Article

Marcin Kierwiński zwrócił się z pytaniem o wydatki Ministerstwa Zdrowia w TVP w kwietniu br. Resort udzielił odpowiedzi dopiero 15 października.

Wynika z niej, że w 2017 roku koszt umów resortu z publiczną telewizją wyniósł dokładnie 1 990 757 zł, w 2018 roku - 4 429 337 zł, a w 2019 roku 272 579 zł. Ministerstwo w tym okresie wykupił0 łącznie 14 tys. minut czasu antenowego. Dodatkowo 16 podmiotów podległych ministerstwu w latach 2017-2019 przeznaczyło łącznie ponad 3,5 mln zł na realizację umów z TVP.

 

Marcin Kierwiński zamieścił w sieci komentarz do wydatków ministerstwa i zależnych podmiotów. - Resort wpompował do TVP w przeciągu niecałych 3 lat prawie 6,6 mln zł‼ Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - napisał.

Wiosną br. w odpowiedzi na interpelację innego posła PO Wojciecha Króla informacje o swoich wydatkach marketingowych w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu przekazało pięć ministerstw: obrony narodowej, rolnictwa, edukacji narodowej, nauki i szkolnictwa wyższego oraz cyfryzacji. Łącznie od 2016 roku przeznaczyły na to 1,66 mln zł, z czego 880,5 tys. zł przypadło na resort nauki.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SZYMON
To tylko 2 miliony rocznie na informowanie o ważnych sprawach związanych ze zdrowiem. Zdecydowanie za mało. Lepiej zapobiegać niż operowac. Ale Kiereński oczywiście musi uprawiać demagogię.
5 19
odpowiedź
User
ud
Polska to jedyny kraj w Europie, gdzie spada przeżywalność po raku piersi. Ale na propagandę w TVP starcza.
21 4
odpowiedź
User
AW
Firmie Aflofarm należy zakazać reklamowania swoich produktów!!!!!
4 0
odpowiedź