SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Młode głowy”. Fundacja Martyny Wojciechowskiej rusza z badaniem i kampanią edukacyjną

Fundacja Unaweza Martyny Wojciechowskiej 10 października, czyli w dniu Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, rozpoczęła projekt „Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. W jego ramach zaplanowano największe w Polsce badanie zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz działania edukacyjne. Partnerem strategicznym i główną platformą komunikacji jest TikTok.

- Jako mama wiem, że stan psychiczny młodzieży w Polsce jest alarmujący. Jako założycielka Fundacji Unaweza chcę działać. Stworzyliśmy program badawczo – edukacyjny dla szkół, który będzie wspierać młodych ludzi. To pierwszy tego typu projekt na tak szeroką skalę. Opracowane badania posłużą do stworzenia kompleksowej kampanii dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Tworzymy projekt z koalicją fundacji, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych oraz ekspertów. Głównym partnerem strategicznym został TikTok, który jest dziś bardzo istotnym kanałem dotarcia i platformą angażującą ogromną liczbę ludzi - mówi Martyna Wojciechowska, szefowa Fundacji Unaweza i dziennikarka TVN.

Projekt Młode głowy obejmuje największe w Polsce, bezpłatne i anonimowe badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampanię edukacyjną skierowaną do młodych, rodziców i nauczycieli. Celem jest zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazanie związanych z tym wyzwań i przyczynienie się do normalizacji sięgania po pomoc. Planowane są długofalowe działania, które doprowadzą do polepszenia sytuacji zdrowotnej młodych ludzi.

Badanie ma za cel znalezienie odpowiedzi na te pytania i pogłębienie wiedzy o faktycznych problemach psychicznych młodych ludzi. Obejmie uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w wieku 10-19 lat zarówno z dużych miast jak i małych miejscowości z każdego krańca Polski. Startuje w szkołach 25 października 2022 r. i potrwa do 26 lutego 2023 r. Jest anonimowe, a jedynym wymogiem jest zarejestrowanie placówki w bezpłatnym programie Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo koordynowanym przez Fundację Dbam o Mój Z@asięg. W badaniu uczestniczy już ponad 1500 szkół z całego kraju. Opracowane wyniki posłużą do stworzenia kompleksowej oferty edukacyjnej, z konkretnymi narzędziami dla dzieci i rodziców oraz nauczycieli. Dodatkowo, każda szkoła otrzyma też raport i diagnozę swojej społeczności szkolnej.

Działania prowadzone są we współpracy z szeregiem fundacji, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych m.in.: Uniwersytetem Gdańskim, Uniwersytetem Szczecińskim, Instytutem Cyfrowego Obywatelstwa, Naczelną Radą Adwokacką, Naczelną Izbą Lekarską, Centrum Zdrowia Dziecka, Fundacją po Drugie, Fundacją Zobacz… JESTEM, SEXed i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

Z okazji obchodzonego 10 października Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego TikTok opublikował wyniki globalnego badania poświęconego stygmatyzacji zaburzeń psychicznych i gotowości do swobodnego mówienia o naszym samopoczuciu. Wynika z nich, że 42 proc. z nas obawia się, że zostaniemy negatywnie ocenieni, jeśli będziemy rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną o swoim samopoczuciu, a 31 proc. przyznaje, że czułoby się bardziej komfortowo, gdyby od najmłodszych lat zachęcano nas do mówienia o tym, jak się czujemy. Mówiąc o swoim samopoczuciu najmniej komfortowo czują się najmłodsi uczestnicy badania (18-24 lat).

Kampania edukacyjna prowadzona będzie na TikToku

- Zdajemy sobie sprawę, że wpływ naszej platformy na społeczeństwo stale rośnie. To dla nas wielka odpowiedzialność. Chcemy wykorzystać ten potencjał do wspierania pożytecznych inicjatyw, takich jak projekt Młode Głowy Tym bardziej, że doskonale wpisuje się on w globalne działania TikToka związane z dobrostanem psychicznym – mówi Jakub Olek, head of public policy and government relations, TikTok CE.

Kampania edukacyjna będąca częścią projektu ma pokazać, dlaczego warto rozmawiać o swoim samopoczuciu i zachęcić Polaków do zadbania o swoje zdrowie psychiczne.

Głównym kanałem kampanii jest profil Młode głowy na TikToku, gdzie publikowane będą treści edukacyjne dotyczące zdrowia psychicznego, a także odbędą się dyżury ekspertów, odpowiadających na pytania użytkowników. Do projektu zostali zaproszeni znani TikTokowi twórcy jak Pani Psycholog czy Natalia Sisisk. Inicjatywa będzie szeroko promowana na platformie w zasięgowych formatach.

Producentem kreatywnym akcji jest Grupa Nowy Ład, która wspólnie z Fundacją Unaweza wypracowała koncepcję, strategię komunikacji oraz odpowiada za partnerstwo z TikTokiem

 

Dołącz do dyskusji: “Młode głowy”. Fundacja Martyny Wojciechowskiej rusza z badaniem i kampanią edukacyjną

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stały czytelnik
Zaglądałem na ten portal dość długo w przekonaniu, ze to poważny portal branżowy.
odpowiedź
User
...
"Tworzymy projekt z koalicją fundacji, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych oraz ekspertów."

Efekt będzie jak zwykle, czyli żaden.
odpowiedź
User
mi
W końcu jakaś akcja z konkretnymi działaniami!!
odpowiedź