SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Młody Piłsudski” miał o 870 tys. tys. widzów mniej niż „Blondynka 7”

Nowy historyczny serial „Młody Piłsudski” oglądało średnio 1,86 mln osób, o 870 tys. tys. widzów mniej niż siódmą edycję „Blondynki” pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,22 mln zł.

Grzegorz Otrębski; fot. Telewizja Polska Article

Misyjny serial „Młody Piłsudski” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, począwszy od 8 grudnia 2019 roku (regularna emisja wystartowała od drugiego odcinka - pilot pokazano 11 listopada ub.r. o 20.20). Średnia oglądalność wszystkich odcinków produkcji wyniosła 1,86 mln widzów. Przełożyło się to na 11,67 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą popularnością cieszył się drugi odcinek serii. Przyciągnął uwagę 2,42 mln osób.

Dla porównania, pokazywaną rok temu w tym paśmie siódmą edycję „Blondynki” oglądało o 870 tys. widzów więcej. Serial śledziło wówczas średnio 2,73 mln osób, a udział TVP1 wynosił 16,43 proc. w grupie 4+, 7,68 proc. w 16-49 i 10,27 proc. w 16-59.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, co przełożyło się na 10,85 proc. udziału. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (8,16 proc.) i TVP2 (4,72 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 była stacją trzeciego wyboru.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół premierowych odcinków nowego serialu wyniosły 10,22 mln zł.

„Młody Piłsudski” opowiada o grupie spiskowców walczących z caratem na przełomie XIX i XX wieku. Głównym bohaterem jest młody Józef Piłsudski, jego rodzina i najbliżsi przyjaciele - późniejsi premierzy i prezydenci. Akcja serialu toczy się w Wilnie, Petersburgu, Łodzi, Warszawie i Krakowie.

W rolę Józefa Piłsudskiego wciela się Grzegorz Otrębski. Obok niego w produkcji pojawiają się m.in.: Marek Kalita (ojciec), Urszula Grabowska (matka), Ewa Wencel (ciotka Stefa), Sebastian Cybulski (brat), Jan Englert (Car Aleksander II), a także Roman Gancarczyk.

„Młody Piłsudski” to koprodukcja TVP i Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. Serial dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Producentem artystycznym jest Jarosław Sokół. Razem z Ewą Wencel są współautorami scenariusza, który wyreżyserował Jarosław Marszewski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Młody Piłsudski” miał o 870 tys. tys. widzów mniej niż „Blondynka 7”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nati
Mlody Morawiecki to byłby hit.
27 18
odpowiedź
User
Kubson
No bo ileż można tej historii?
10 20
odpowiedź
User
Widz
Wyjątkowo nudny serial. Dramat.
17 18
odpowiedź
User
Gggggg
Wstyd, tyle kasy na taki bubel.
15 19
odpowiedź
User
daniel
chyba jeden z najlepszych seriali historycznych tvp, a na pewno najlepszy ostatnich lat. brawo brawo brawo
19 18
odpowiedź