SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejsza prędkość internetu w UPC niż deklarowana? Sprawą zajmie się prokuratura

Katowicka prokuratura sprawdzi, czy sieć kablowa UPC Polska nie oszukuje klientów, zapewniając niższą prędkość internetu od deklarowanej w umowie. Zawiadomienie w tej sprawie złożył jeden z klientów operatora.

Jak podaje Gazeta.pl, opisywany klient zakupił pakiet internetowy od UPC z prędkością do 120 Mb/s. Okazało się jednak, że szybkość przesyłania danych wynosi jedynie 30-40 Mb/s. Klient złożył więc reklamację, a sieć przyznała, że nie zapewnia usługi o parametrach, jakie oferuje, a jedynie dokłada starań, by transfer był do tego zbliżony. Użytkownik złożył więc w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez operatora. Napisał w niej, że  „zarząd UPC Polska celowo wprowadza w błąd klientów”. Nie jest bowiem w stanie dostarczyć usługi o takiej prędkości przesyłu, jaką deklaruje.

Lidia Stępińska-Ustasiak, rzecznik prasowa UPC Polska poinformowała, że po reklamacji serwis techniczny przeprowadził testy. Wynikało z nich, że prędkość łącza u tego klienta wynosiła między 110 a 112 Mb/s. Tłumaczyła również, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, czy komputer, którego używa. Stępińska-Ustasiak wyjaśniła również, że deklarowana przez operatora prędkość jest maksymalna, a nie minimalna.

Sieć UPC Polska na koniec ub.r. miała 854,7 tys. abonentów usługi internetowej.

Dołącz do dyskusji: Mniejsza prędkość internetu w UPC niż deklarowana? Sprawą zajmie się prokuratura

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pp
"...tłumaczyła również, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, czy komputer, którego używa..." hahahahahahahhahahahahahah tłumaczenie się to Mistrzostwo Świata . Za kogo oni ludzi mają.
odpowiedź
User
Piotr G.
Od wielu tygodni też "walczę" z prędkościami sygnału przez UPC. Przez lata było dobrze, do 16Mb/s, aż nagle spadło do 2,2 do 2,6Mb/s! Specjaliści z UPC w czsie kilku minut sprawdzili, że sygnał dociera prawidłowo, a problem tkwi w komputerze. Wykonałem wszelkie możliwe (bezsensowne) naprawy, jak wymiana płyty głównej, zasilacza itp. łącznie z wielokrotnym skanowaniem dysku wszelkimi programami antywirusowymi i naprawczymi, a efekt nadal ten sam.
odpowiedź
User
bedimot
Chyba też złożę doniesienie do prokuratury. Może jest to jedyny sposób, aby wymóc reakcję ze strony UPC. Od dwóch tygodni mam osłabiony sygnał i nie mogę oglądać kanałów HD, na co mam umowę i jestem za to obciążany. Żadne interwencje w UPC nie pomagają. Milczą i nie usuwają usterki. Skandal !!!
odpowiedź