SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mobile Connect w T-Mobile ułatwi korzystanie z Profilu Zaufanego. Podpisano porozumienie

Marek Zagórski, minister cyfryzacji podpisał porozumienie z Andreasem Maierhoferem, prezesem T-Mobile Polska w sprawie wykorzystania technologii Mobile Connect w Profilu Zaufanym. Dzięki temu użytkownicy T-Mobile będą mieli ułatwione korzystanie z cyfrowych platform administracji publicznej w trakcie procesu uwierzytelniania.

Andreas Maierhofer i Marek Zagórski, fot.: MC Andreas Maierhofer i Marek Zagórski, fot.: MC

Jak wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji Mobile Connect to nowoczesna i bezpieczna technologia, która służyć może na przykład do logowania Profilem Zaufanym. Może też być wykorzystana jako drugi czynnik uwierzytelnienia przy podpisywaniu dokumentów przy pomocy Profilu Zaufanego.

W praktyce użytkownicy tego rozwiązania zamiast kodów jednorazowych, jakie otrzymują dziś SMS-em wpisywaliby jedynie w swoim telefonie PIN. To wystarczyłoby do logowania czy też podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy Profilu Zaufanego. Według zapowiedzi rozwiązanie to jest nie tylko bezpieczne, ale przede wszystkim dużo wygodniejsze w użyciu.

Teraz poinformowano że Marek Zagórski, minister cyfryzacji podpisał porozumienie z Andreasem Maierhoferem, prezesem T-Mobile Polska w sprawie wykorzystania technologii Mobile Connect w Profilu Zaufanym przez użytkowników tego operatora.

- Przystępujemy do testów tego nowoczesnego rozwiązania. Mam nadzieję, że to doprowadzą do tego, że wszyscy użytkownicy Profilu Zaufanego będą mogli z niego korzystać – zapowiedział w komunikacie Marek Zagórski.

Porozumienie przewiduje, że po dopracowaniu szczegółów technicznych rozpoczną się tzw. testy Friends&Family, podczas których rozwiązanie będzie sprawdzane w praktyce przez ograniczoną grupę użytkowników. Wkrótce do testów będą mogli dołączyć również inni operatorzy. Zgodnie z zapowiedzią MC wdrożenie rozwiązania docelowego dla wszystkich chętnych obywateli nastąpiłoby w lipcu 2020 r.

Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 10,87 mln klientów, o 260 tys. więcej niż rok wcześniej. W minionym kwartale telekom zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 0,1 proc. do 1,565 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł. 

Dołącz do dyskusji: Mobile Connect w T-Mobile ułatwi korzystanie z Profilu Zaufanego. Podpisano porozumienie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl