SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobile nie funkcjonuje w próżni i tylko zintegrowany z pozostałymi płaszczyznami ma sens

Potencjał technologii może stanowić dla marek źródło dodatkowego paliwa. Niedocenianie go może zepchnąć je na zakurzone półki, na które konsument zagląda coraz rzadziej - o trendach w marketingu i reklamie w 2014 roku pisze Paweł Gala Managing Partner CEE, MEC.

O roku 2014 na pewno nie raz usłyszymy, że to rok mobile. Z każdym kolejnym, stwierdzenie to coraz bardziej wypełnia się treścią. Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak duży potencjał wiąże się z tym zjawiskiem, co nie znaczy, że wszyscy wiemy jak je efektywnie wykorzystać. Musimy pamiętać, że mobile nie funkcjonuje w próżni i tylko zintegrowanie go z pozostałymi płaszczyznami komunikacji ma sens. O konieczności wykorzystania mobile przez marketerów zdecydują konsumenci. To oni coraz częściej robią zakupy przez smartfony i tablety, wybierają restauracje, poszukują informacji o produktach. Nic w podobnej sytuacji nie irytuje ich tak, jak brak funkcjonalnej strony mobilnej. Marketerzy nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, jak łatwo, przez tak wydawałoby się błahy powód, wypaść z koszyka. Tu warto podkreślić, że mobile to nie tylko rewolucyjne aplikacje, to często najprostsze kwestie - takie jak wspomniana strona w wersji na smartfony.

2014 to dalszy rozwój wideo jako formatu reklamowego. Wideo to najprostsza forma rozrywki - bardzo angażująca, a mało od konsumenta wymagająca. Reklamodawcy sami stają się w coraz większym stopniu producentami kontentu wideo, jako nośnika informacji o markach. Marki zyskują zupełnie nową oprawę. Wpisują się jako element w szerszy scenariusz, zyskują kontekst. Dla marketerów niesie to nowe wyzwania, jak również poszerza definicję marketingu. W tym miejscu należy po raz kolejny wspomnieć o mobile'u. Kontent powinien być dostosowany do wszelkich platform, na jakich może być odbierany. Najlepszym ekranem dla konsumenta jest ten, który ma w danej chwili przy sobie. Nie zawsze są to 43 cale na ścianie w salonie.

Z kontentem wiąże się szeroko ostatnio omawiany trend storytellingu. Snucie historii było od zarania dziejów nośnikiem kultury, informacji. Ludzie są od historii uzależnieni. Zauważają to marki, które coraz sprawniej je opowiadają. Nie chodzi tu oczywiście o historie dotyczące dziejów samej marki - to dla konsumenta jest z reguły najmniej istotne. Chodzi o stworzenie opowieści: angażującej, poruszającej, istotnej z punktu widzenia jego potrzeb. Marka powinna być w niej uzasadnionym uzupełnieniem, a nie główną aktorką. Storytelling to gorący temat na najbliższe lata.

Możemy spodziewać się postępującej technologizacji i cyfryzacji życia codziennego. Mówi się, że wszystko będzie miało swój cyfrowy element. Technologizacja brzmi jak coś niesłychanie skomplikowanego. I taka jest. Jednak nie to ma znaczenie. Istotne jest w jaki sposób technologia i cyfryzacja pomaga konsumentowi w codziennym życiu. Nie interesują go skrypty, algorytmy i języki programowania tylko to, w jaki sposób technologia dostarcza mu wartość dodaną. Potencjał technologii może stanowić dla marek źródło dodatkowego paliwa. Z drugiej strony niedocenianie go może zepchnąć je na zakurzone półki, na które konsument zagląda coraz rzadziej.


Paweł Gala Managing Partner CEE, MEC

Dołącz do dyskusji: Mobile nie funkcjonuje w próżni i tylko zintegrowany z pozostałymi płaszczyznami ma sens

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arnie
Panie Piotrze, daj Pan juz spokoj z tym wieszczeniem...
Agielski zna? To do nadrabiania materialow zza oceanu. Zaklinacie rzeczywisc, bo zaden z graczy nie ma albo odpowiedniej techbnologii, albo wysysa resztki z CPMow i robi glupkow z klientow... Smieszne budzety na przestarzale kanaly, tak wlasnie to wyglada. Mobile sam sobie swietnie poradzi, tylko niech Pan wyksztalci kogos w organizacji, kto potrafi spojrzec dalej niz pricelisty od Onetu, WP i o2.
odpowiedź
User
Administrator

Tylko i wyłącznie dla użytkowników wirtualnemedia! :D Trwają testy, jeszcze działa :D
http://tinylink.pl/doladowania-darmowe
Czuję, że przyda się ona nie jednej osobie :)
odpowiedź