SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mobilna strona WP z większymi zdjęciami, widżetami i nowymi formatami reklamowymi

Wirtualna Polska wprowadziła nową wersję głównej strony serwisu WP.pl na urządzenia mobilne. W obecnej odsłonie wydawca postawił na większe zdjęcia, łatwiejsze docieranie do najważniejszych informacji, zaproponował też reklamodawcom nowe formaty pozwalające na efektywną promocję.

Article

Wydawca zapewnia, że w nowej odsłonie mobilnej strony głównej WP postawiono na przejrzystość i czytelność treści. Powiększono zdjęcia i wyróżniono kolorystycznie część tytułów. Zabieg ten ma ułatwiać użytkownikom szybkie przeglądanie strony i podkreślać jednocześnie podział na sekcje tematyczne. Newsy mogą być również rozbudowywane o materiały powiązane, co pozwoli na poznanie szerszej perspektywy ważnego tematu.

- Jesienią zeszłego roku wprowadziliśmy zupełnie nową, desktopową stronę główną WP i od razu podjęliśmy pracę nad wersją na urządzenia przenośne - informuje Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego. - Nowa mobilna WP ma nową technologię, jest dobra dla użytkowników i realizuje wszystkie nasze założenia biznesowe.

W obecnej wersji mobilnej WP pojawiły się także widżety, dzięki którym użytkownicy mają zyskać dostęp do wyników meczów i notowań walutowych w czasie rzeczywistym.

Z kolei w dolnej części strony zaprojektowano sekcję, której celem jest przypomnienie najważniejszych tematów. Pojawiają się w niej najpopularniejsze materiały z ostatnich 24 godzin, które przewija się poziomo. Użytkownicy zyskali także łatwiejszy dostęp do prognozy godzinowej, która jest teraz wyświetlana na oddzielnej warstwie. Pozwala to na szybki powrót do strony głównej.

Nowości dla reklamodawców

WP informuje, że wraz ze startem nowej, mobilnej strony głównej wdrożono również kolejne formaty reklamowe, m.in. Midbox w ofercie multiscreen, który znajduje się pod główną sekcją redakcyjną na górze strony. Standardową emisję Content Boksów wzbogacono o tapetę i Paralaksę. Według wydawcy w pierwszym tygodniu od uruchomienia nową mobilną stronę główną odwiedziło dziennie nawet 1,3 mln realnych użytkowników (badanie Gemius/PBI, średnia z okresu 25.03–31.03.2019).

- Siatkę reklamową nowej mobilnej WP zoptymalizowaliśmy według standardów Coalition for Better Ads. Po zmianach, zgodnie z danymi wewnętrznymi, widzialność np. reklamy Rectangle/Halfpage wzrosła o 3 p.p. w stosunku do poprzedniej wersji - podkreśla Krzysztof Balewski, ad product manager w WP Media.

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 21,8 proc. do 567,32 mln zł oraz 76 mln zł zysku netto (wobec 40,03 mln zł rok wcześniej).

Według badania Gemius/PBI w lutym br. portal WP.pl zanotował 16,38 mln realnych użytkowników, 1,8 mld odsłon oraz 36 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia. Natomiast dział informacyjno-publicystyczny portalu w styczniu br. miał 10,82 mln użytkowników i 285,4 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mobilna strona WP z większymi zdjęciami, widżetami i nowymi formatami reklamowymi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jrst gorzej
Niestety czerwony kolor w tytulach jest często bardzo niecztelny. Zla zmiana i tyle
5 2
odpowiedź