Mondelez dzieli globalny budżet mediowy między Mindshare, Wavemaker i Spark Foundry

Mondelez International, producent słodyczy i właściciel takich marek, jak Milka, Oreo sfinalizował przetarg na globalną obsługę mediową. Zdecydował się wybrać do współpracy należące do GroupM agencje Mindshare i Wavemaker oraz Spark Foundry (Publicis Media).

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Wavemaker zajmie się obsługą mediową firmy na ponad połowie rynków w Europie, m.in. we Francji, krajach nordyckich, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Turcji, Czechach, na Słowacji, Litwie i Węgrzech. Za obsługę w Polsce odpowiadać będzie siostrzana agencja Mindshare ze względu na to, że tu Wavemaker obsługuje konkurencyjnego klienta, koncern Nestle.

- Dzięki temu globalnemu przeglądowi spojrzeliśmy na nasze zakupy w mediach, aby rozwiązać kluczowe zmiany, takie jak automatyzacja, przejrzystość i e-commerce - powiedział rzecznik prasowy Mondelez.

Mindshare, który dotychczas zajmował się obsługą Mondelez w całej Europie, utrzymał budżet mediowy firmy w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Europie Południowej, w tym w Portugalii, Włoszech, Grecji. Zachował również niektóre rynki wschodnie i południowo-centralne, takie jak Ukraina, Rumunia i kraje wschodnio-adriatyckie, jednocześnie dodając Rosję do tej listy.

W Azji budżet mediowy Mondelez zostanie podzielony między Spark Foundry na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i Chinach a Wavemaker w Indiach i Mindshare w regionie Japonia / Australia.

Obsługą w Ameryce Łacińskiej i USA zajmować się będzie nadal Spark Foundry (Publicis Media), który dodatkowo będzie też odpowiadać za rynki Chin i Azji Południowo-Wschodniej.

Z informacji, do których dotarł serwis Adweek wynika, że Mondelez zdecydował się rozdzielić globalną obsługę mediową między kilka agencji, ponieważ teraz chce koncentrować się na cyfryzacji na dużą skalę i personalizacji swoich przyszłych działań marketingowych.

Mondelez jest jednym z największych reklamodawców na świecie. W marcu międzynarodowa firma konsultingowa R3 oszacowała, że ​​firma wydaje rocznie od 1,5 do 1,5 mld dolarów na reklamy w mediach.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami