SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Money.pl przeprasza za tekst o majątku ojca Tadeusza Rydzyka

W piątek, 7 września portal Money.pl przeprosił za tekst o majątku ojca Tadeusza Rydzyka. Stało się to w wyniku przegranego procesu.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, prezes Fundacji Lux Veritatis (fot. PAP / Bartłomiej Zborowski) Article

W lutym ub.r. należący do Wirtualnej Polski portal Money.pl zamieścił krótki tekst „Rekordowe zyski Rydzyka. Zakonnik w setce najbogatszych Polaków”. Powołano się w nim na analizę „Wprost”, z której wynikało, że majątek o. Tadeusza Rydzyka w 2015 roku składający się z fundacji i firm, przyniósł wpływy w wysokości 56 mln zł oraz 11 mln zł zysku netto.

Oszacowano także, że gdyby założyć, że w całości, a nie tylko w części firmy te należą do redemptorysty - jego majątek byłby wart ok. 339 mln zł - co dałoby mu 83. miejsce na liście najbogatszych Polaków.

- Majątek o. Tadeusza Rydzyka opiewa na ponad 55 mln zł. „Wprost” dotarł do sprawozdań finansowych kluczowych biznesów zakonnika. Majątek dałby mu 83. miejsce na liście najbogatszych Polaków - napisano.

Zwrócono również uwagę, że podmioty związane z o. Rydzykiem tak dobre wyniki finansowe osiągnęły w 2015 roku, w którym do połowy listopada funkcjonował rząd PO-PSL.

- Mimo to zakonnikowi udało się za 2015 zainkasować ok. 56 mln zł przychodów. To rekord w historii funkcjonowania biznesów redemptorysty. To daje mu 83. miejsce na liście najbogatszych Polaków tuż za Romanem Kluską - napisano w tekście.

Redemptorysta żądał usunięcia artykułu, nie zasądzono zadośćuczynienia

Radio Maryja informowało już w lipcu br., że o. Tadeusz Rydzyk żądał od spółki Wirtualna Polska Media w związku z naruszeniem dóbr osobistych usunięcia artykułu z portalu WP.pl i Money.pl, oraz publikacji przeprosin w obu serwisach. Sąd oddalił natomiast powództwo, choć o. Dariusz Drążek z Radia Maryja sugerował wtedy, że o. Rydzyk domagał się również zadośćuczynienia na cel społeczny.

W portalu Money.pl opublikowano przeprosiny 7 września br.

„WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A. przeprasza o. Tadeusza Rydzyka za to, że naruszyła Jego dobra osobiste w ten sposób, iż dopuściła do publikacji w portalu money.pl dnia 20 lutego 2017 r. artykułu: „Rekordowe zyski Rydzyka. Zakonnik w setce najbogatszych Polaków” , zawierającego nieprawdziwe informacje na temat majątku osobistego o. Tadeusza Rydzyka, osiąganych przez niego przychodów i zysków, przypisując mu posiadanie majątku o wartości ponad 55 milionów złotych, którego nie posiada, oraz że o. Tadeusz Rydzyk jest lub mógłby być na liście 100 najbogatszych Polaków, oraz że dopuściła do opublikowania w portalu money.pl w związku z powyższym artykułem obraźliwych dla o. Tadeusza Rydzyka komentarzy i niezwłocznie nie usunęła ich z portalu money.pl.”

W minionym półroczu Wirtualna Polska Holding osiągnęła 250,05 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27,73 mln zł zysku netto. W segmencie internetowym miała 243,13 mln zł wpływów i 80,37 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, a Telewizja WP zanotowała 6,92 mln zł przychodów i 4,4 mln zł skorygowanej straty EBITDA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Money.pl przeprasza za tekst o majątku ojca Tadeusza Rydzyka

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marlenaa
i dobrze ze w koncu przeprosili, szkoda tylko ze przez nakaz sądu i szkoda ze to juz nie jest tak nagłośnione jak ten kłamliwy artykuł !
15 14
odpowiedź
User
Gonzalez
Tekst rzeczywiście jest nieprawdziwy i tata poczuł się urażony ponieważ jego majątek jest znacznie wyższy.
18 13
odpowiedź
User
Aneta
Czy to jest jakaś kpina? Forsy jak lodu ma... nie rozumiem
8 11
odpowiedź
User
Mieszkaniec
I bardzo dobrze. W końcu prawda jest na wierzchu a kłamstwo jest potępione. Bardzo dobrze.
11 8
odpowiedź
User
Magda
Należą się te przeprosiny
11 8
odpowiedź