SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „TopGear” liderami sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 r. (raport)

W 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a tuż za nim uplasowało się „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem 2012 roku wzrosła o 3,94 proc. i wyniosła 104 600 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,99 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 963 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,80 proc. do 43 678 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku wyniósł 43 244 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 9,12 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,41 proc. i wyniosła 41 661 egz.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,85 proc. i ostatecznie wyniósł 18 048 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

 

Wirtualnemedia.pl

rok

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

104 600

100 639

Auto Świat

80 963

83 455

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

43 678

47 374

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

43 244

39 631

Auto Świat Poradnik

41 661

42 688

Auto Motor i Sport

29 314

27 332

Świat Motocykli

18 048

21 447

Automobilista

8 591

9 314

Classic Auto

7 651

7 185


W grudniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2012 roku zwiększyła się o 3,14 proc. do 110 871 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 88 047 egz., po spadku o 2,23 proc.

Natomiast wśród miesięczników pozycję lidera zajął tutaj „Auto Świat Poradnik” (40 645 egz.; spadek o 5,41 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (36 710 egz.; do góry o 6,58 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Top Gear” (35 235 egz.; - 4,61 proc.).

Natomiast najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” - było to 12,02 proc.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

110 871

107 497

Auto Świat

88 047

90 054

Tytuł

Miesięczniki

Auto Świat Poradnik

40 645

38 558

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

36 710

34 445

Top Gear

35 235

36 937

Auto Motor i Sport

26 585

30 216

Świat Motocykli

20 405

21 695

Automobilista

8 483

8 711

Classic Auto

6 783

7 410

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „TopGear” liderami sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 r. (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl