SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, mimo spadku sprzedaży.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,75 proc. i wyniosła 103 033 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 4,47 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 329 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 8,98 proc. do 45 027 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 43 630 egz., po wzroście o 10,76 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,51 proc. i wyniosła 41 848 egz.

Największym wzrostem w badanym okresie pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który w zestawieniu uplasował się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 11,07 proc. i wyniosła 29 778 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 20,48 proc. i ostatecznie wyniósł 17 510 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

103 033

99 308

Auto Świat

80 329

84 092

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

45 027

49 468

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

43 630

39 391

Auto Świat Poradnik

41 848

43 371

Auto Motor i Sport

29 778

26 809

Świat Motocykli

17 510

22 021

Automobilista

8 556

9 521

Classic Auto

7 971

7 215


We wrześniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2012 roku zwiększyła się o 4,42 proc. do 103 457 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 915 egz., po spadku o 1,74 proc.

Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała tutaj do „Auto-Moto” (44 861 egz.; spadek o 5,55 proc.). Drugie miejsce zajęło „Top Gear” (44 400 egz.; w dół o 0,47 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (41 158 egz.; + 4,03 proc.).

Największym wzrostem (o 17,76 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auto Motor i Sport”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 15,07 proc.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

103 457

99 079

Auto Świat

74 915

76 242

Tytuł

Miesięczniki

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

44 861

47 497

Top Gear

44 400

44 611

Auto Świat Poradnik

41 158

39 563

Auto Motor i Sport

30 022

25 494

Świat Motocykli

18 028

20 395

Automobilista

7 812

9 198

 

 

Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawełek
Ale za to Auto Swiat sprzedaje aż 3000 egzemplarzy na iPady
odpowiedź
User
znafca
Sprzedaje i kupuje.
odpowiedź
User
Interesant
Kiedy jakieś wersje na urządzenia mobilne/komputery?
odpowiedź