SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci

W maju 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”, który zwiększył przewagę nad „Auto Światem”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Article

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 15,23 proc. i wyniosła 113 466 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,84 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 210 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 35 280 egz., po spadku o 7,55 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 164 egz., po spadku o 14,10 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,17 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 655 egz. Żaden miesięcznik nie odnotował wzrostu sprzedaży.

Wirtualnemedia.pl

maj

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

207 624

113 466

113 466

189 935

98 667

98 467

Auto Świat

117 214

68 307

68 210

130 197

81 875

77 373

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

63 979

35 311

35 280

66 993

38 162

38 162

Auto-Moto

88 000

35 364

35 164

85 000

41 135

40 935

Top Gear

58 991

32 834

32 655

67 998

41 517

41 422

Auto Motor i Sport

51 348

25 151

25 151

53 999

28 090

28 090

Świat Motocykli

27 000

13 577

13 577

30 293

15 411

15 411

Automobilista

18 700

7 220

7 150

19 600

8 411

8 371

Classic Auto

14 000

6 514

6 514

14 620

6 817

6 817


W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 10,96 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 7,95 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 21,03 proc.

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

maj

kwiecień

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

207 624

113 466

113 466

208 269

111 638

111 505

Auto Świat

117 214

68 307

68 210

125 622

76 861

76 602

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

63 979

35 311

35 280

71 991

44 709

44 677

Auto-Moto

88 000

35 364

35 164

88 200

35 983

35 783

Top Gear

58 991

32 834

32 655

59 978

30 419

30 250

Auto Motor i Sport

51 348

25 151

25 151

52 420

27 115

27 115

Świat Motocykli

27 000

13 577

13 577

27 000

13 888

13 888

Automobilista

18 700

7 220

7 150

19 200

7 906

7 886

Classic Auto

14 000

6 514

6 514

14 300

6 407

6 407

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Edyta S.
A w AŚ nadal jarają się filmikami wyprodukowanymi do internetu. To istne Hollywood
10 8
odpowiedź
User
janusz
który nr. motoru zawiera ten artykuł o wrx sti, który jest na okładce ?
8 8
odpowiedź