MPiPS: Stopa bezrobocia wzrosła do 13,0 proc. w lutym

Stopa bezrobocia wzrosła na koniec lutego 2010 roku do 13,0% z 12,7% odnotowanych przed miesiącem i wobec 10,9% rok wcześniej, podało w czwartek Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS), powołując się na dane z urzędów pracy.

(ISB)
(ISB)
Udostępnij artykuł:

"Stopa bezrobocia rejestrowanego (na podstawie liczby pracujących z końca stycznia) wyniosła w lutym 2010 roku 13% i w porównaniu do stycznia 2010 roku wzrosła o 0,3 punktu procentowego. W analogicznym okresie ubiegłego roku (styczeń 2009 - luty 2009) odnotowano wzrost natężenia bezrobocia - o 0,5 punktu (z poziomu 10,4% do poziomu 10,9%" - podano w komunikacie.

Liczba bezrobotnych w końcu lutego 2010 roku wyniosła 2 102,6 tys. osób i w porównaniu do końca stycznia 2010 roku wzrosła o 50,1 tys. osób (2,4%), podano także.

"Luty, podobnie, jak grudzień i styczeń, należą do miesięcy, kiedy bezrobocie zwiększa się. Rejestrują się osoby po zakończeniu umów na czas określony, jak również wcześniej wykreślone z ewidencji z tytułu niepotwierdzenia gotowości do pracy" - czytamy dalej w komunikacie.

Według budżetu na 2010 rok, stopa bezrobocia wyniesie na koniec tego roku 12,8%.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu