SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MSL Group ze wzrostem wpływów i zysku, dużo więcej przychodów z zagranicy

W ub.r. agencja komunikacji MSL Group (należąca do koncernu Publicis Groupe) osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 12,4 proc. do 27,87 mln zł oraz zysku netto z 1,64 do 2,36 mln zł. Oferta firmy jest oparta na usługach z zakresu doradztwa wizerunkowego, public affairs i komunikacji internetowej.

Sebastian Hejnowski, prezes MSL GroupSebastian Hejnowski, prezes MSL Group

Wpływy sprzedażowe MSL Group zwiększyły się w skali roku z 24,8 do 27,87 mln zł, w tym przychody od jednostek powiązanych z agencją - z 397,2 do 551,1 tys. zł.

Przychody sprzedażowe firmy z rynku krajowego zmalały w skali roku z 22,08 do 19,66 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy zwiększyły się z 2,72 do 8,21 mln zł.

Skąd te zmiany? Na dobrą kondycję firmy w 2017 roku wpłynęły przede wszystkim działania organiczne jak również projekty mające swoje korzenie w zacieśnieniu współpracy z innymi spółkami z grupy Publicis w Polsce oraz biurami MSL na całym świecie. Nie bez znaczenia jest również sytuacja na rynku usług PR w Polsce, który cechuje stabilność i potencjał wzrostu. Ponadto PR staje się coraz szerszą dyscypliną komunikacji, która w znaczący sposób przebija się do innych obszarów mając w nich kluczowe znaczenie - opisał zarząd MSL Group w sprawozdaniu z działalności.

Kierownictwo agencji wyliczyło, że jej najważniejsze biznesowo usługi to działania z szeroko pojętego doradztwa wizerunkowego i public affairs. Ponadto firma rozwija usługi komunikacji internetowej.

Agencja podkreśla, że w Polsce jest zapraszana do większości znaczących przetargów na obsługę public relations. - Siła firmy tkwi w ludziach i strukturach. Obecnie spółka posiada silny zespół konsultantów wyspecjalizowanych w ściśle określonych dziedzinach - opisano w sprawozdaniu. - Po stronie zagrożeń jest zaniżanie cen usług przez lokalne agencje, które po pewnym czasie ogłaszają upadłość nieodwracalnie psując rynek, oraz niepewna sytuacja mediów - zaznaczono.

Polskie biuro MSL Group hubem w Europie Środkowo-Wschodniej

Duży wzrost wpływów zagranicznych MSL Group wynika m.in. z rozwoju współpracy z innymi europejskimi biurami sieci MSL. Agencja odpowiada za tworzenie hubu tej sieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

- W przeciągu dwóch lat znacząco zwiększy to zasięg geograficzny oddziaływania całej marki MSL. Klienci będą mogli liczyć na błyskawiczną realizację kampanii w tym samym momencie w kilkudziesięciu krajach, koordynowaną w pełni przez warszawskie biuro - opisano w sprawozdaniu. - Agencja może z łatwością pełnić funkcję outsourcingową dla innych podmiotów w grupie skupionych w Zachodniej Europie - dodano.

Koszty operacyjne agencji wyniosły w ub.r. 24,9 mln zł, co wobec 22,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 9,2 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce (te nakłady zwiększyły się w skali roku z 13,19 do 14,77 mln zł) oraz wynagrodzenia (wzrost z 6,86 do 7,44 mln zł).

Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 76,1 etatu, podczas gdy w 2016 roku było to 64,9 etatu. Prezesem agencji jest Sebastian Hejnowski, a w jej zarządzie są jeszcze Elżbieta Ochocka i Justin Billingsley. Zarobki zarządu (licząc z wynagrodzeniem z zysku) zwiększyły się w skali roku z 506,9 do 619,3 tys. zł.

Zysk agencji ze sprzedaży zwiększył się z 2,02 do 2,98 mln zł, zysk operacyjny - z 2,15 do 3,17 mln zł, a zysk netto - z 1,64 do 2,36 mln zł.

Jedynym udziałowcem agencji jest Publicis Groupe.

Dołącz do dyskusji: MSL Group ze wzrostem wpływów i zysku, dużo więcej przychodów z zagranicy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maks
Jak czytam że rynek w Polsce cechuje stabilność i potencjał wzrostu a jednocześnie pokazują w swoich wynikach spadek przychodów właśnie z tego rynku to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Śmiem twierdzić, że gdyby nie usługi dla zagranicznych firm ze swojej Grupy, które to generują coraz więcej wpływów to o wypracowanie jakiegokolwiek zysku można by zapomnieć.
odpowiedź
User
Sebastian Hejnowski
Maks. Mylisz się. Spadek przychodów krajowych wynika wprost ze zmiany struktury klientów. Sporo nowych klientów płaci MSL ze swoich siedzib zagranicą. Spółki grupy Publicis przynoszą łącznie około 500tys złotych przychodu rocznie. Pozdrawiam
odpowiedź
User
wektor sprzeczności
wczoraj S. Stępak mówił w proto, że MSL nie czeka na prezenty zagraniczne i walczy o klientów w PL - to chyba macie panowie różne wersje zdarzeń ;)
odpowiedź