SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwa kanały z tęczowym logo. „Nasz pojazd będzie zamykał Paradę Równości”

Kanał Music Box Polska od poniedziałku jest nadawany z tęczowym logiem. W weekend do analogicznej zmiany w związku z Miesiącem Dumy LGBT+ dojdzie w MTV Polska. Część zagranicznych stacji koncernu Paramount Global już zmieniło logotypy. Przedstawicielka firmy zdradza Wirtualnemedia.pl, że zależy to od specyfiki rynku.

MTV Polska co roku zmienia logotyp z okazji Pride Month. Przez cały miesiąc „tęczę” mogą oglądać użytkownicy serwisów społecznościowych, a w ostatni weekend czerwca także widzowie kanału telewizyjnego. - Już 1 czerwca MTV zmieniło barwy na tęczowe na platformach społecznościowych, a w dniach 25-26.06 obchodzimy święto równości również na antenie telewizyjnej. MTV zmieni logo kanału oraz pokaże specjalną weekendową ramówkę: maraton serialu „Catfish LGBTQ+” oraz bloki muzyczne, których bohaterami będą artyści kojarzeni ze społecznością LGBTQ+ - informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Odachowska, PR manager Paramount Global w Polsce.

„Stawiamy na social media”

Przedstawicielka koncernu zdradza, że przekaz o wsparciu mniejszości seksualnych pojawia się przede wszystkim w mediach społecznościowych. - Komunikację z naszymi widzami i sympatykami opieramy o interakcję w social mediach, stąd nacisk na treści dedykowane Miesiącowi Dumy położny jest właśnie na te kanały. Podobnie rzecz się ma z Comedy Central – logo zostało zmienione w czerwcu, a do tego wyemitujemy dedykowany spot z bohaterami kreskówki „South Park” po hasłem „Love is Love”: zarówno w internecie, jak i w telewizji. Na platformach społecznościowych pokażemy również nowe odcinki z cyklu Comedy Central Ratuje Świat o charakterze edukacyjnym, w których rozprawimy się m.in. z hejtem i dyskryminacją - tłumaczy Odachowska.

Firma Paramount Global, znana m.in. dzięki markom MTV, Nickelodeon, Comedy Central, a już niebawem serwisu streamingowego SkyShowtime będzie też widoczna na Paradzie Równości w Warszawie. - Nasze działania koncentrujemy wokół weekendu 25-26.06, jako że w tym czasie ulicami Warszawy przejdzie największa Parada Równości w Polsce. Marki MTV, Paramount oraz Paramount.Tech będą bardzo widoczne – pojawimy się na Paradzie na londyńskim autobusie double-decker, z muzyką graną na żywo przez ikonę polskiej sceny klubowej DJ Tennessee, z tancerzami i innymi atrakcjami. Zapraszamy wszystkich serdecznie do dołączenia do nas w sobotę 25.03 o godz. 14:30 na Placu Świętokrzyskim – nasz pojazd będzie zamykał kolorowy pochód. To dzień, w którym nie tylko razem się bawimy, ale też stajemy ramię w ramię w imię wspólnych wartości: prawa do bycia sobą i szacunku dla każdego człowieka - zapewnia Odachowska.

Na wybranych rynkach kanały Paramount Global już wcześniej zmieniły logotypy na tęczowe. We Francji to na przykład MTV i MTV Hits, w Hiszpanii Comedy Central. W przypadku niemieckiego MTV tylko co jakiś czas logotyp przybiera barwy tęczy. W Stanach Zjednoczonych kolorowe logotypy mają:  MTV2, Comedy Central, TV Land, CMT i  Paramount Network. Odachowska tłumaczy, że jest to zależne od specyfiki danego rynku i dystrybucji sygnału.

Nie tylko Paramount Global wspiera Miesiąc Dumy

Już od poniedziałku tęczowe logo ma kanał Music Box Polska. Do końca tygodnia w stacji trwać będzie „Pride Week” pod hasłem „Love Out Loud”. Przewidziano specjalne programy z tej okazji. To m.in. „Drive 'N Drag Show” (piątek o 21:45, sobota o 10:00, niedziela o 21:00), czyli koncert wielobarwnych i czasami prowokujących  drag queen, znanych z występów w amerykańskim reality show „RuPaul's Drag Race”. Na antenie pojawią się też klipy takich wykonawców jak Madonna, Lady Gaga, Elton John, Ricky Martin, Years&Years, David Bowie, Queen, Arek Kłusowski, Reni Jusis, Ralph Kamiński czy Michał Szpak. Pride Week w Music Box powstaje przy współpracy: Stowarzyszenia Lambda Warszawa, Grupy Stonewall, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Wild Grass – producenta napoju Rainbow, sklepu LGBT Unipride.pl, sieci klubów HAH, magazynu LGBTQIA Replika oraz portalu LGBT+ Queer.pl.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że także Warner Bros. Discovery przygotowały szereg wydarzeń dla pracowników i treści dla widzów w związku z Miesiącem Dumy LGBT.  W serwisie streamingowym Player pojawiła się biblioteka „Miesiąc Równości”, w której można znaleźć m.in. serial „Kontrola”, reality show „Prince Charming”, dokumenty i reportaże na temat mniejszości seksualnych. Analogiczna sekcja została też udostępniona użytkownikom TVN24 GO. W serwisie HBO Max pojawiła się natomiast kategoria „Pride Month” z filmami i serialami o tematyce LGBT. Pracownicy TVN mogli wziąć udział np. w wewnętrznych pokazach filmów na ten temat.

Na platformie streamingowej Canal+ online udostępnił z kolei kolekcję „Pride”. Dzięki niej można łatwo odszukać filmy fabularne, seriale i programy dokumentalne poświęcone tematyce LGBT.

Paramount Global nie jest jedynym koncernem medialnym, który weźmie udział w Paradzie Równości. W tym samym sektorze ósmym, własny pojazd będzie mieć serwis streamingowy Netflix. W sektorze trzecim znajdą się przedstawiciele producenta gier komputerowych CD Projekt, a w sektorze piątym koncernu Google.

Dołącz do dyskusji: Dwa kanały z tęczowym logo. „Nasz pojazd będzie zamykał Paradę Równości”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ryszard ochodzki
Prezes klubu sportowego „tęcza”… : zapraszam wszystkich uczestników parady na mundial do Kataru…
odpowiedź
User
Pawel
Parada równości tak,ale nie aż tak wyzywajaco.
odpowiedź
User
Kuba
Czekamy na taki krok w Arabii Saudyjskiej ;)
odpowiedź