Multikino: 12,34 mln zł zysku netto w 2010 r., wzrost o 29 proc.

Zysk netto spółki Multikino wyniósł 12,34 mln zł w 2010 r., poinformowała spółka w komunikacie. Oznacza to, że wynik operatora kin poprawił się o 29,2% w stosunku do poprzedniego roku.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Wyniki Multikina w 2010 roku udowadniają, że nasza strategia zakładająca umacnianie pozycji lidera w dostarczaniu najwyższej jakości rozrywki, rozwój oferty w zakresie wyświetlania treści alternatywnych i organizacji wydarzeń specjalnych oraz dalsze wykorzystywanie wzrastającego potencjału polskiego rynku przynosi wymierne efekty nawet w obliczu zdarzeń wpływających na spadek frekwencji na seansach filmowych" - powiedział prezes Piotr Zygo.

Spółka podała, że w 2010 r. sprzedała 8,987 mln biletów kinowych, co stanowi spadek o 8,1% r/r. Jednak przychody ze sprzedaży biletów utrzymał się na praktycznie niezmienionym poziomie (169,3 mln zł wobec 171,2 mln zł przed rokiem). Było to możliwe dzięki wzrostowi ceny biletów o 7,7% do 18,84 zł.  Wyższa średnia cena biletów na seanse filmowe wiąże się ze wzrostem średniej ceny biletów na seanse 2D oraz rosnącą popularnością filmów 3D, dla których ceny biletów są wyższe.

"Rok 2010 był kolejnym udanym rokiem dla branży kinowej w Polsce, choć żałoba narodowa po katastrofie smoleńskiej oraz wiosenne powodzie w oczywisty sposób wpłynęły na spadek frekwencji na seansach filmowych w pierwszej połowie roku. Pomimo niższej liczby sprzedanych biletów zwiększyliśmy przychody z działalności kinowej, która jest naszą podstawową działalnością generując ponad 95% skonsolidowanych przychodów Grupy. Na uwagę zasługują wysokie wzrosty przychodów z reklamy oraz przychodów z wyświetlania treści alternatywnych i organizacji wydarzeń specjalnych sięgające odpowiednio 63% i 21%. Dzięki elastycznemu reagowaniu na sytuację rynkową i dbałości o koszty, zanotowaliśmy również znaczącą poprawę wskaźnika EBITDA i zysku netto" -  powiedział wiceprezes zarządu d/s finansowych i inwestycji spółki Multikino Paweł Świst.

GRUPA MULTIKINO – WYNIKI SKONSOLIDOWANE

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

Z PKP Intercity odchodzi rzecznik prasowy

Z PKP Intercity odchodzi rzecznik prasowy