SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Multimedia Polska ze spadkiem wpływów, 752,7 tys. klientów i 1,8 mln zł straty. „Szykujemy się na opcję, że nie przejmie nas UPC”

W ub.r. Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec ub.r. miała 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU). - Wciąż wierzymy, że transakcja zakończy się powodzeniem, jednak wobec przedłużającego się procesu sprzedaży akcji spółki przygotowujemy się również na scenariusz dalszego prowadzenia biznesu w dotychczasowym układzie właścicielskim - mówi prezes firmy Andrzej Rogowski o przejęciu jej przez UPC Polska.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska Article

Multimedia Polska w raporcie finansowym zwraca uwagę, że w ub.r. sprzedała swoją działalność energetyczną (za 37 mln zł kupił ją Orange Polska) oraz ubezpieczeniową. W ten sposób firma przygotowuje się do ogłoszonego w październiku ub.r. przejęcia za 760 mln dolarów przez UPC Polska. Decyzję w tej sprawie do końca marca ma wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Wyniki za 2017 rok odbiegają od naszych założeń, ale należy pamiętać w jak specyficznej sytuacji znalazł się nasz biznes w minionym roku. Od października 2016 roku czekamy na decyzję UOKiK w sprawie umowy sprzedaży 100 proc. akcji spółki na rzecz UPC Polska. Do dziś kwestia ta nie została rozstrzygnięta. W takich warunkach prowadzenie biznesu, jego rozwój, planowanie inwestycji jest dalece niekomfortowe - przyznaje Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Ponadto musieliśmy w ubiegłym roku podjąć szereg działań przewidzianych w umowie z UPC Polska, tj. na przykład zbyć działalność energetyczną i ubezpieczeniową. Dodatkowym czynnikiem uniemożliwiającym głębsze zmiany organizacyjne był fakt, że zobowiązaliśmy się wobec UPC Polska do sprzedaży biznesu w niezmienionym stanie. Te działania skutkowały dodatkowymi zakłóceniami w funkcjonowaniu firmy i nie pozwalały na optymalizowanie procesów biznesowych - wylicza.

Firma w ub.r. zapłaciła też 34,1 mln zł odroczonego podatku dochodowego (wobec tylko 1,4 mln zł w 2016 roku).

Na koniec ub.r. Grupa Multimedia Polska miała sprzedanych 1,747 mln jednostkowych usług (RGU), o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Składało się na to 947,8 tys. usług telewizyjnych, 529,1 tys. internetowych, 257,6 tys. telefonicznych i 12,1 tys. pozostałych (monitoringu i ubezpieczeń). Liczba sprzedanych usług tv wzrosła w skali roku o 79,8 tys., natomiast liczba usług internetowych zmalała o 8,4 tys., a telefonicznych - o 9 tys.

Operator na koniec ub.r. miał 752,7 tys. klientów (o 20 tys. mniej niż w grudniu 2016 r.), z których 314,1 tys. korzystało z dwóch jego usług, a 118,7 tys. - z minimum trzech.

Wpływy sprzedażowe firmy w segmencie telewizyjnym wzrosły o 5,3 proc. do 382,7 mln zł, w segmencie internetowym - zmalały o 12,9 proc. do 194,9 mln zł, a w segmencie telefonicznym - o 14,9 proc. do 78 mln zł.

- Wciąż wierzymy, że transakcja zakończy się powodzeniem, jednak wobec przedłużającego się procesu sprzedaży akcji spółki przygotowujemy się również na scenariusz dalszego prowadzenia biznesu w dotychczasowym układzie właścicielskim. Osobiście oceniam, że brak transakcji zakupu Multimedia Polska przez UPC Polska przyniosłoby znaczącą szkodę dla spółki i jej akcjonariuszy oraz dla rynku kablowego w Polsce, który jest jednym z najbardziej rozdrobnionych rynków w Europie - ocenia Andrzej Rogowski. - Aby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, jakie stoją przed polskim i europejskim rynkiem telekomunikacyjnym, procesy konsolidacyjne są nieuniknione, co widzimy na przykładzie innych rynków w Europie i na świecie - dodaje prezes Multimedia Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska ze spadkiem wpływów, 752,7 tys. klientów i 1,8 mln zł straty. „Szykujemy się na opcję, że nie przejmie nas UPC”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Panie Ładny ze zdjęcia - co trzeba zrobić, żeby z 9 mln. zysku uzyskać za rok prawie 2 mln. straty???
8 3
odpowiedź
User
Piotr
"Procesy konsolidacyjne są nieuniknione..." - po prostu marzy wam się monopol albo duopol, zmowa cenowa i dojenie klientów.
Ja wiem, na warszawskich blokowiskach jest 4-5 operatorów, trzeba się bić o klienta, zjeżdżać z ceną. A wystarczyłoby oferować usługi pod Warszawą, np. w Sulejówku - tam jedyna oferta internetu to Orange z Neostradą 10Mbit/s a telewizji - Cyfrowy Polsat/NC+.
7 1
odpowiedź
User
Piotr2
Tracicie, bo macie podejście do klienta jak troglodyci.
Płacę wam 5 lat, widzę, że są nowe promocje - niższy abonament, wyższa prędkość - dzwonię na infolinię i chcę przejść. Nic z tego, to tylko dla nowych klientów. No to składam wypowiedzenie, za chwilę będę nowym klientem. Robię to przez formularz na stronie + skan drukowanego wypowiedzenia z podpisem, z zapytaniem, czy muszę przesłać pocztą. Po ponad tygodniu, w ostatnim dniu miesiąca, godzinę po zamknięciu BOK dostaję mail z odpowiedzią, że muszę dostarczyć osobiście lub pocztą. Czyli naciągnęliście mnie na kolejny miesiąc.
W tej sytuacji wypowiedziałem i NIE skorzystałem z oferty dla nowych klientów, wybrałem konkurencję. Wstydu nie macie, za grosz przyzwoitości. To się chyba nazywa etyka w biznesie, ale wy o niej nawet nie słyszeliście.
18 3
odpowiedź
User
Nultimedialny Chłopok
Gdyby było tak że Mutimedia przejmuje UPC to decyzja by była wydana w miesiąc jednak że UOKink jest nie zapominajmy w rękach PIsu ... tak że decyzji się można spodziewać ale nie wwiadomo jakiej :)
3 5
odpowiedź
User
surreality_show
Tracicie, bo macie podejście do klienta jak troglodyci.
Płacę wam 5 lat, widzę, że są nowe promocje - niższy abonament, wyższa prędkość - dzwonię na infolinię i chcę przejść. Nic z tego, to tylko dla nowych klientów. No to składam wypowiedzenie, za chwilę będę nowym klientem. Robię to przez formularz na stronie + skan drukowanego wypowiedzenia z podpisem, z zapytaniem, czy muszę przesłać pocztą. Po ponad tygodniu, w ostatnim dniu miesiąca, godzinę po zamknięciu BOK dostaję mail z odpowiedzią, że muszę dostarczyć osobiście lub pocztą. Czyli naciągnęliście mnie na kolejny miesiąc.
W tej sytuacji wypowiedziałem i NIE skorzystałem z oferty dla nowych klientów, wybrałem konkurencję. Wstydu nie macie, za grosz przyzwoitości. To się chyba nazywa etyka w biznesie, ale wy o niej nawet nie słyszeliście.

Ale tak w zasadzie jest chyba u każdego operatora telekomunikacyjnego...
3 1
odpowiedź
User
Roman
Multimedia - najgorszy operator na rynku, najsłabsza jakość usług i obsługa klienta.
0 1
odpowiedź
User
showup
Panie Ładny ze zdjęcia - co trzeba zrobić, żeby z 9 mln. zysku uzyskać za rok prawie 2 mln. straty???
Geniusze co? A najbardziej smutne jest to, że tysiące szeregowych pracowników, na plecach których Prezie i znajomki się bujają dostanie mocno po dupie..
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing