SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia uwalnia umowy abonentom z 13 miejscowości

Abonenci operatora Multimedia Polska z kilkunastu miejscowości w Polsce mogą w ciągu roku zrezygnować z jego usług i zerwać umowę bez żadnych konsekwencji. - Umożliwienie takich rezygnacji to warunek, nałożony na nas przez UOKiK  - informuje portal Wirtualnemedia.pl Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy spółki.

Article

Umowy mogą zrywać mieszkańcy 13 miejscowości. Są to: Barcin, Inowrocław, Kruszwica, Lubicz Dolny, Łęczyca, Mogilno, Nakło nad Notecią, Piechcin, Słubice, Strzelno, Suwałki, Szubin i Świnoujście. Można rezygnować z internetu szerokopasmowego lub telewizji kablowej. – Dotyczy to zarówno tych klientów, którym kończy się umowa, jak i tych z umową ledwo zaczęta, a nawet osób korzystających z promocyjnych, bezpłatnych okresów – komentuje nam Krystyna Kanownik. Okres uwolnienia umów trwa od 19 września 2020 roku do 19 czerwca 2021 roku, informację o nim abonenci otrzymują drogą mailową albo listami poleconymi.

Umożliwienie abonentom zmiany dostawcy usług było jednym z warunków, postawionych spółce przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w styczniu br. (wówczas Urząd wyraził warunkową zgodę na przejęcie Multimediów przez Vectrę). Pod koniec sierpnia 2018 Vectra podpisała ze spółką Multimedia Polska umowę typu term sweet, ustalającą wstępne warunki kupna tej drugiej firmy. Skierowano też planowaną transakcję do akceptacji przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zauważył, że Vectra i Multimedia na tych samych obszarach świadczą identyczne usługi: działalność firm pokrywała się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 miejscowościach - w zakresie szerokopasmowego internetu stacjonarnego. Skierował planowaną fuzję obu operatorów do drugiego postępowania obejmującego analizę rynku.

Ostatecznie na początku roku UOKiK zgodził się na przejęcie Multimedia pod dwoma warunkami. Pierwszym było to, że Vectra musi sprzedać sieć własną lub Multimediów w ośmiu miejscowościach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie. Drugim – rozpoczynane właśnie uwalnianie umów w 13 innych miejscowościach.

W 2019 roku sieć kablowa Multimedia Polska zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. - do 614,43 mln zł. Strata netto pogłębiła się z 95,34 do 135,99 mln zł, m.in. wskutek dużego wzrostu kosztów finansowych. Liczba klientów firmy zmalała o 30,6 tys. do 695,3 tys.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia uwalnia umowy abonentom z 13 miejscowości

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl