SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mundial w TVP: 80 mln zł z reklam, średnio 2,7 mln widzów

Dotychczas rozegrane mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA oglądało na antenach TVP 1 i TVP 2 średnio 2,7 mln widzów, zaś cennikowe wpływy całej TVP z reklam przy spotkaniach wyniosły już ponad 80 mln widzów.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że mecze fazy grupowej transmitowane na antenach TVP 1 i TVP 2 w okresie od 11 do 25 czerwca br. obejrzało średnio 2,6 mln widzów co dało 27,2 proc. udziału w rynku.  Z kolei cztery pierwsze, rozegrane w miniony weekend,  spotkania 1/8 finału, przyciągnęły przed ekrany więcej osób, bo ich średnia oglądalność wyniosła 3,3 mln osób przy udziale na poziomie 31,25 proc.

Średnio wszystkie dotychczas pokazane mecze w TVP 1 i TVP 2 zgromadziły przed telewizorami 2,7 mln widzów, a ich udział wyniósł 27,61 proc. w grupie 4+ i 29,25 proc. w komercyjnej 16-49. Z kolei oglądalność spotkań mundialu w TVP Sport ukształtowała się na poziomie 150 tys. przy udziale wynoszącym odpowiednio 1,55 proc. i 1,99 proc. 

Mecze mundialu w okresie 11.06 – 27.06.2010
 Wszyscy 4+16-49
StacjaAMRSHR %SHR %
 
TVP12 644 31829,30%29,84%
TVP22 754 64926,42%28,84%
Średnia TVP 1 i TVP 22 705 06527,61%29,25%
 
Średnia TVP Sport151 7241,55%1,99%


Najpopularniejszym meczem fazy grupowej było spotkanie Brazylia – Korea Północna, które we wtorek 15 czerwca br. oglądało w Jedynce 4,58 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,26 proc . Natomiast spośród rozgrywek 1/8 finału największą widownię zgromadził pojedynek Niemców i Anglików, który w minioną niedzielę o 15.40 obejrzało 4,06 mln osób, a udział transmitującej mecze Dwójki wyniósł 44,50 proc. 

Mecze fazy grupowej   Wszyscy 4+
Lp.SpotkanieStacjaDataStartAMRSHR %
1BRAZYLIA - KOREA PLN.TVP115-06-1020:154 581 95933,32%
2GRECJA - ARGENTYNATVP122-06-1020:134 317 72531,25%
3GHANA - NIEMCYTVP223-06-1020:104 149 91130,03%
4WLOCHY -PARAGWAJTVP114-06-1020:173 984 29228,12%
5HISZPANIA - HONDURASTVP121-06-1020:143 902 49728,02%

 

Mecze 1/8 finałuWszyscy 4+
SpotkanieStacjaDataStartAMRSHR %
NIEMCY - ANGLIATVP227-06-1015:404 058 89444,50%
ARGENTYNA - MEKSYKTVP227-06-1020:103 603 95625,55%
USA - GHANATVP226-06-1020:103 499 78030,18%
URUGWAJ - KOREATVP126-06-1015:412 086 91028,16%


Wpływy z reklam wyemitowanych przy meczach na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosły dotychczas 79,3 mln zł. Dodatkowo transmisje w TVP Sport przyniosły telewizji publicznej jeszcze 1,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement, ani nie nadaje reklam. Mistorzstwa potrwają do 11 lipca br.

  ADH %AFF
PłećMężczyźni65,52%136
 Kobiety34,48%66
Wiek 4-91,53%26
  10-153,36%48
 16 - 193,57%62
 20 - 245,32%65
 25 - 296,02%68
 30 - 347,20%88
 35 - 396,77%96
 40 - 445,40%84
 45 - 498,92%125
 50 - 5410,73%130
 55 - 5912,02%158
 60+29,15%149
Wlk. miastaWieś37,45%96
 < 50 tys.24,62%102
 50-100 tys.9,14%107
 100-200 tys.7,39%92
 > 200 tys.21,40%105
ZawódTop management6,63%85
 Pracownicy średniego szczebla15,05%104
 Pracownicy fizyczni i rolnicy23,26%115
 Emeryci36,21%145
 Inni18,85%58
WykształceniePodstawowe52,53%114
 Średnie30,75%104
 Wyższe11,83%103
 Inne4,89%38


 

Dołącz do dyskusji: Mundial w TVP: 80 mln zł z reklam, średnio 2,7 mln widzów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szczególarz
"(...)zaś cennikowe wpływy całej TVP z reklam przy spotkaniach wyniosły już ponad 80 mln widzów."

W końcu ktoś prawdę napisał - cennikowe wpływy szacuje się w milionach widzów ;-)
odpowiedź
User
anty
tvpasożyty
odpowiedź