Na Facebooku i Instagramie kolejne opcje do ochrony marek

Meta udoskonala narzędzie Ochronę praw marki, umożliwiające firmom wykrywanie i zgłaszanie nadużyć dotyczących wykorzystania ich brandu w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie. Ma to wzmocnić ochronę marek w serwisach Mety.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Na Facebooku i Instagramie kolejne opcje do ochrony marek

Wśród aktualizacji znalazły się nowe funkcje pozwalające firmom lepiej kontrolować bezpieczeństwo marki.

Po fazie testów Meta wprowadza możliwość masowego zgłaszania fałszywych reklam. Dotyczy to także sytuacji, gdy reklamy te nie wykorzystują wprost własności intelektualnej firm, ale upodabniają się do znanej marki (np. poprzez naśladującą nazwę czy branding), aby wprowadzać użytkowników w błąd i zdobyć ich zaufanie. 

Funkcja jest dostępna dla wszystkich firm korzystających z narzędzia „Ochrony praw marki”. Aby ją znaleźć, należy wybrać typ naruszenia "Inne" w zakładce reklam w narzędziu Ochrona praw marki.

Ochrona marek w Mecie

Meta podaje, że usprawniła sposób składania wniosków o usunięcie treści, minimalizując liczbę wymaganych kroków. Interfejs zmieniono tak, by był przejrzysty i bardziej intuicyjny, co pozwala na prostsze zarządzanie bezpieczeństwem swojej marki.

Zakładka "Wersje robocze" (wcześniej "Wnioski") posiada teraz podzakładki dla każdego typu naruszenia: Prawa autorskie, Podróbki, Podszywanie się i Znaki towarowe. 

Zobacz: Meta chce poprawić bezpieczeństwo młodszych użytkowników. Usunięto 135 tys. kont

W ubiegłym roku Meta usunęła ponad 157 milionów reklam na całym świecie na Facebooku i Instagramie za naruszenie naszych zasad dotyczących oszustw, wyłudzeń i nieuczciwych praktyk biznesowych. W 2024 firma wprowadziła też nowe aktualizacje do produktu Brand Rights Protection, rozszerzając funkcję zgłaszania oszukańczych reklam, umożliwiając firmom zgłaszanie podejrzanych reklam oszustw na większą skalę. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu