SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Na stacjach Orlenu mobilni kasjerzy przyjmą opłatę za tankowanie. „Stałe, niepotrzebne koszty”

Orlen planuje wprowadzenie na swoich stacjach nowego sposobu płatności dokonywanych u pracowników z mobilnymi terminalami. Rozwiązanie ma rozładować kolejki do kas w wybranych lokalizacjach, ale krytykuje je startup JustDrive, z którym Orlen zerwał umowę. - Z pewnością generowałoby ono stałe, niepotrzebne koszty i wymuszało na pracownikach dodatkową pracę tam, gdzie już teraz mogłaby zastąpić ich technologia - ocenia JustDrive dla serwisu Wirtualnemedia.pl.

fot. PKN Orlen Article

Projekt nowego sposobu płatności nad którym pracuje obecnie PKN Orlen nosi nazwę Mobilny kasjer na podjeździe. Zakłada on, że na wybranych stacjach Orlenu pojawią się pracownicy firmy wyposażeni w przenośne terminale pozwalające na zapłacenie za tankowanie bez konieczności stania w kolejce przy tradycyjnej kasie.

- W 2017 roku PKN Orlen zakończył fazę pilotażu mobilnych kasjerów i niebawem podejmie decyzję co do kontynuacji projektu oraz ewentualnych lokalizacji gdzie usługa mobilnego kasjera powinna zostać zaadresowana – wyjaśnia Orlen w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl. - Na tym etapie jest jednak zbyt wcześnie by mówić o konkretnych decyzjach w tym zakresie. Mobilni kasjerzy to rozwiązanie obsługujące wyłącznie płatności bezgotówkowe - kasjerzy dysponują terminalami płatniczymi, w których przyjmują płatności np. kartami bankowymi, ale także możemy płacić u nich kartami flotowymi PKN Orlen (i flot obcych), terminale obsługują też program lojalnościowy Vitay - zapewnia Orlen.

Mobilni kasjerzy zamiast JustDrive?

Według Orlenu nowy projekt ma rozładować kolejki na stacjach benzynowych, szczególnie tych zlokalizowanych przy ruchliwych trasach, m.in. przy autostradach.

Rodzi się pytanie czy wprowadzając usługę Mobilny kasjer na podjeździe Orlen zamierza zastąpić nią inne rozwiązanie w postaci aplikacji JustDrive, która miała funkcjonować na stacjach największego polskiego dostawcy paliw.

JustDrive to platforma wprowadzona na krótko na początku lutego br. przez firmę Itmagination. Pozwala ona na bezgotówkowe kupowanie paliwa na stacjach benzynowych za pomocą mobilnej aplikacji.

Według wcześniejszych zapowiedzi JustDrive miała funkcjonować na stacjach Orlen oraz Bliska, jednak kilka dni po wprowadzeniu do użytku tej aplikacji została ona zablokowana. Wkrótce okazało się, że jest to skutek zerwania przez Orlen umowy z właścicielem JustDrive. Serwis Wirtualnemedia.pl poprosił JustDrive o ocenę obecnego projektu planowanego przez Orlen, która jest zdecydowanie krytyczna.

- Jeśli Orlen faktycznie włączyłby takie rozwiązanie do swojej oferty, z pewnością generowałoby ono stałe, niepotrzebne koszty i wymuszało na pracownikach dodatkową pracę tam, gdzie już teraz mogłaby zastąpić ich technologia – ocenia JustDrive w korespondencji do naszej redakcji. - Orlen decyduje się na pracochłonne i kosztowne wdrożenie nowego projektu, zamiast skorzystać z gotowego i lepszego rozwiązania zaproponowanego przez JustDrive, na które nota bene nie trzeba wydawać nawet złotówki. Rozwiązanie, w opisywanej w mediach formie, nie gwarantuje również takich udogodnień dla kierowców jak w przypadku korzystania z aplikacji JustDrive, na przykład nie precyzuje jak klient biznesowy miałby otrzymać fakturę za zatankowane paliwo – prawdopodobnie taka osoba i tak musiałaby wejść na stację. Co więcej, nasza aplikacja dostępna była na każdej stacji z sieci Orlen i Bliska, podczas gdy nowy projekt Orlenu ma być wdrażany jedynie na wybranych stacjach, przy autostradach – zaznacza JustDrive.

PKN Orlen jest największym dostawcą paliw w Polsce, pod koniec lutego br. firma podpisała list intencyjny w sprawie przejęcia Grupy Lotos. W 2017 r. zysk netto PKN Orlen wzrósł do 6,66 mld zł, zaś skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 95,36 mld zł wobec 79, 55 mld zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na stacjach Orlenu mobilni kasjerzy przyjmą opłatę za tankowanie. „Stałe, niepotrzebne koszty”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Orlen - lider innowacyjności, niedługą wprowadzą na podjazdach wózki z hot-dogami.
26 4
odpowiedź
User
Tomasz
"Orlen planuje wprowadzenie na swoich stacjach nowego sposobu płatności dokonywanych u pracowników z mobilnymi terminalami." Kto to pisał, jakiś analfabeta polonistyczny? Podstawy ze szkoły podstawowej się kłaniają...
8 1
odpowiedź
User
Tomasz
A dlaczego ocenia strona sporu, jaką jest JustDrive, a nie ktoś niezależny? Żarty sobie robicie z czytelników?
25 2
odpowiedź
User
prawnik
Neste! Dajcie mi tankować w automacie. Bez człowieka-automatu zadającego automatyczne pytania o hot-doga, kawę i zbieranie punktów.
13 0
odpowiedź
User
Jasio z IV B
Babcia opowiadała ... że w latach 50-60 takie coś już było !! Peronowy na stacjach benzynowych CPN (późniejszego Orlenu), nalewał paliwo i kasował gotówkę - do żadnej kasy się nie biegało. ORLEN cofa się w rozwoju o 50 lat, choć pomysł z terminalami przyklejonymi do dystrybutorów wydaje się być najprostszy i milion razy skuteczniejszy i wygodniejszy od faceta biegającego z peronu na peron z terminalem w kieszeni.
9 3
odpowiedź
User
prawnik
Babcia opowiadała ... że w latach 50-60 takie coś już było !! Peronowy na stacjach benzynowych CPN (późniejszego Orlenu), nalewał paliwo i kasował gotówkę - do żadnej kasy się nie biegało. ORLEN cofa się w rozwoju o 50 lat, choć pomysł z terminalami przyklejonymi do dystrybutorów wydaje się być najprostszy i milion razy skuteczniejszy i wygodniejszy od faceta biegającego z peronu na peron z terminalem w kieszeni.


I tak i nie. Nie ma obowiązku posiadania karty.
Ponadto niektóre Panie (to nie żart!) celowo wybierają tacje z "Panem nalewakiem". Bo wtedy nie trzeba własnoręcznie otwierać klapki od paliwa (podobno to w w niektórych modelach wymaga siły i niszczy...paznokcie).
5 1
odpowiedź
User
qqw
a tak z trzeciej strony: kolejki są na niektórych stacjach, nie tylko Orlen, ale czy właśnie one i to, że trzeba dreptać do kazy nie powoduje większego obrotu? hor-dog, kawa, piwko, gazetka, fajki, guma (do żucia)...
ile % przychodu stanowi strzedaż paliwa? 50? ktoś z Państwa wie?
6 1
odpowiedź
User
Jasio z IV B
No to wtedy biegasz do kasy ... nadal nic skomplikowanego, a przy okazji jakieś zakupy zrobisz. Nie trzeba być "panią" - ja też nalewam przez "Pana Nalewaka", on nalewa a ja szybką kawkę popijam.

I tak i nie. Nie ma obowiązku posiadania karty.
Ponadto niektóre Panie (to nie żart!) celowo wybierają tacje z "Panem nalewakiem". Bo wtedy nie trzeba własnoręcznie otwierać klapki od paliwa (podobno to w w niektórych modelach wymaga siły i niszczy...paznokcie).
4 1
odpowiedź
User
gość
Z biznesowego punktu widzenia - bezsens - klient który idzie do kasy często kupuje po drodze różne rzeczy, klient, który tylko płaci za paliwo odjeżdża.
2 0
odpowiedź
User
Góral
Orlen - lider innowacyjności, niedługą wprowadzą na podjazdach wózki z hot-dogami.
Zwróć uwagę na kody QR dostępne na dystrybutorach - ORLEN udostępnia płatności mobilne dla klientów flotowych (aplikacja mFLOTA ORLEN). Korzystam od ponad roku - działa bardzo fajnie z kartą Mikroflota ułatwiając tankownie na stacjach. Podobnej formy płatności nie spotkałem na stacjach żadnej innej sieci w Polsce ani na stacjach zagranicznych z których korzystałem. Nie odmawiałbym więc ORLENOWI innowacyjności w zakresie sposobów obsługi Klientów na stacjach paliw. Jeśli zdecydowali się wdrożyć również mobilnego kasjera, to znaczy że jest zapotrzebowanie także na taką formę obsługi - nie każdy Klient stacji ma 25 lat i chce płacić telefonem przy dystrybutorze ...
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing