Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki

PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki ("Puls Biznesu") mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze - pokazują wyniki najnowszego raportu autorstwa analityków agencji Martis Consulting.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Analitycy Martis Consuliting prześledzili aktywność spółek WIG 30 w mediach społecznościowych oraz dziennikarzy i liderów opinii zajmujących się tematyką finansów. Pod uwagę LinkedIn, Twitter i YouTube. Świadomie zrezygnowano z Facebooka, który zdaniem autorów nie należy do kluczowych w dziedzinie komunikacji finansowej.

- Okazuje się, że tylko jedna trzecia prezesów największych spółek z warszawskiej giełdy prowadzi aktywną komunikację za pomocą LinkedIn. Jeszcze mniej, bo 20 procent publikuje regularnie na Twitterze. Liderami są managerowie z zagranicy związani z sektorem telekomunikacyjnym: Jean Francois Fallacher z Orange i Jan Marc Harion z Play. Każdego z nich obserwuje na LinkedIn prawie 6 tysięcy osób – powiedział Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis Consulting, główny autor opracowania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/daniel-obajtek-fuzja-pkn-orlen-i-grupy-lotos-wzmocni-nasza-pozycje-w-regionie-co-dalej-z-lotem-gdansk-na-tym-straci ##

Media o finansach: liderami Money i Bankier, wśród dziennikarzy Brenda i Hirsch

Wśród mediów o tematyce finansowo - giełdowej w mediach społecznościowych prym wiedzie portal money.pl, zaraz za nim plasuje się bankier.pl z największą liczbą obserwujących na YouTube. W czołówce są zarówno portale powiązane z wydawcami mediów tradycyjnych (pb.pl, forsal.pl, wnp.pl, parkiet.com), jak i redakcje operujące wyłącznie w sieci (money.pl , stooq.pl, cashless.pl czy strefainwestorów.pl).

grafika
grafika

Jak opisują autorzy raportu, wśród blogerów specjalizujących się w tematyce finansowej dominują były dziennikarz "Gazety Wyborczej" Maciej Samcik i Michał Szafrański. Ten drugi ma znacznie więcej subskrybentów na YouTube.

W węższej tematyce giełdowej największy ruch generuje blog znanego wśród inwestorów analityka Wojciecha Białka.

grafika
grafika

Dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda jest w świecie finansów najbardziej wpływowym twitterowcem, nieznacznie wyprzedając Rafała Hirscha z Business Insider Polska.

grafika

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/daniel-obajtek-inwestycje-pkn-orlen-w-sport-bo-mamy-duze-plany-biznesowe ##

Na LinkedIn prym wśród dziennikarzy i komentatorów wiedzie Paweł Cymcyk (Prezes Zarządu Związek Maklerów i Doradców; właściciel w DNA Rynków), wyprzedzając Macieja Samcika i Michała Szafrańskiego.

grafika

LinkedIn: najwięksi to PKN Orlen, LPP, mBank

W biznesowym serwisie społecznościowych LinkedIn największą społeczność mają kolejno PKN Orlen, LPP, mBank, Santander i PKO BP.

- Spółki giełdowe mają świadomość, iż publikowanie w serwisie materiałów w formie wideo, szczególnie tych odnoszących się do działań z zakresu emloyer brandingu, czy CSR, budzi duże zainteresowanie i angażuje odbiorców. Im bardziej innowacyjne działania spółki i ciekawe materiały publikowane w mediach, tym więcej aktywności ze strony odbiorców. Posty odnoszące się do działań sprzedażowych w tym przypadku schodzą na drugi plan - czytamy w raporcie Martis Consulting.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-przeniesienie-numeru-poczta-polsk-jak-to-zrobic-gdzie-cena-oplata ##

grafika
grafika

Wśród osób na stanowisku prezesa spółek giełdowych WIG 30 na LinekedIn, najwięcej obserwujących ma Jean-François Fallacher z Orange Polska (we wrześniu przejdzie do hiszpańskiego oddziału telekomu). Nieznacznie wyprzedza prezesa Play Jeana-Marca Hariona. Podium uzupełnia Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Aż 11 prezesów spółek notowanych w WIG 30 nie ma konta na LinkedIn. W tej grupie są szefowie Orlenu, Cyfrowego Polsatu, LPP, PGNiG, PKO BP, PZU czy Dino Polska.

grafika
grafika

- Warto zwrócić uwagę, iż prezesi którzy prowadzą aktywną komunikację i są obserwowani przez innych użytkowników, to zaledwie 1/3 prezesów wszystkich spółek z WIG30 - zwracają uwagę autorzy raportu.

Twitter: liderami telekomy i Orlen

Jeśli chodzi o liczbę obserwatorów spółek giełdowych na Twitterze, to zestawienie otwiera Orange Polska, która wyprzedza PKN Orlen i Play Communications. Kolejne miejsca zajmują spółki z sektora bankowego: ING, Santander, mBank i PKO BP.

Cztery spółki z zestawienia nie są aktywne na Twitterze: CCC, Dino Polska, Kernel Holding i LPP.

grafika

- Materiały umieszczane na Twitterze nie cieszą się tak dużą aktywnością ze strony obserwujących, jak chociażby te w serwisie LinkedIn, co nie oznacza, iż nie budują dużych zasięgów. Wyjątek ponownie stanowi CD Projekt, którego tweety potrafią osiągnąć nawet 400 polubień - opisują autorzy zestawienia w Martis Consulting.

Zdecydowanie największe konto na Twitterze ma szef PKN Orlen Daniel Obajtek. Warto zauważyć, że swoje konto w tym serwisie posiada jedynie 6 z 30 prezesów spółek WIG30. W większości komentują wydarzenia ze spółek i

grafika

Liczba obserwujących jest głównym kryterium decydującym o pozycji w rankingu w przypadku spółek i ich szefów (dane na połowę czerwca 2020r.) a ruch na stronie w przypadku portali oraz blogerów (dane na koniec maja 2020r.)

Analizie Martis Consulting zostało poddanych 30 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, a także kierujący nimi menadżerowie. Przyjęto, że liczba obserwujących jest głównym kryterium decydującym o pozycji w rankingu w przypadku spółek i ich szefów (dane na połowę czerwca) a ruch na stronie w przypadku portali oraz blogerów (dane dotyczą maja).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK