SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl

Do Grupy Gazeta.pl nie jest już doliczany ruch z serwisów Sfd.pl, Goldenline.pl i Photoblog.pl, a do Grupy Interia.pl - z Elektroda.pl i Instalki.pl, natomiast strony Grupy Allegro i GG Network zaczęły być klasyfikowane wspólnie - to najbardziej znaczące zmiany w badaniu Megapanel PBI/Gemius.

Article

Wyniki Megapanelu z kwietnia br. po raz pierwszy przygotowano w oparciu o nowo utworzone przez Gemiusa rejestry, do których wydawcy musieli zgłosić się jako właściciele poszczególnych serwisów. Miało to zapobiec sztucznemu podwyższaniu swoich zasięgów przez wydawców, którzy jedynie „dzierżawili” adresy zewnętrznych stron (umawiając się z ich właścicielami, żeby wpisali ich przy tych domenach w bazie WHOIS).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Niektórzy wydawcy postanowili się zabezpieczyć przed konsekwencjami tej zmiany. Grupa Allegro na początku maja br. pierwsza formalnie została właścicielem GG Network (obie firmy należą do funduszu Naspers), a także postanowiła dopisywać do swoich wyników dane serwisu Tablica.pl, dotychczas klasyfikowanego osobno, oraz Wykop.pl, przejętego przez Grupę Allegro jesienią ub.r. W efekcie od kwietniowych wyników witryny Grupy Allegro i GG Network są klasyfikowane wspólnie jako Grupa Allegro - GG. - Wyjątkiem jest Grupa Bankier, która będzie klasyfikowana osobno i nie będzie doliczana do ogólnego wyniku Grupy Allegro i GG. To decyzja o charakterze biznesowym, która pozwoli Grupie Bankier komunikować w sposób transparentny dla rynków finansowych swoją pozycję rynkową, również w odniesieniu do innych serwisów o podobnym charakterze - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl w zeszłym tygodniu Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro (przeczytaj więcej).

Dzięki dołączeniu ruchu z Tablica.pl wyraźnie umocniła się - względem serwisów Allegro – pozycja Grupy Allegro i GG w kategoriach Motoryzacja oraz Budownictwo i nieruchomości. W pierwszej strony Allegro i GG miały w kwietniu 1,66 mln użytkowników i 150 mln odsłon więcej niż serwisy Allegro z tej kategorii miesiąc wcześniej. W drugiej Allegro i GG zanotowały 765 tys. real users i 37,5 mln odsłon więcej niż Otodom.pl w marcu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

 

MOTORYZACJA

 

marzec 2013

kwiecień 2013

 

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

1

Grupa Allegro.pl - Motoryzacja

3 798 812

361 839 540

Grupa Allegro - GG - Motoryzacja

5 462 896

511 594 995

2

Grupa Onet.pl - Motoryzacja

2 438 435

52 164 579

Grupa Onet.pl - Motoryzacja

2 774 738

48 924 391

3

Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja

2 166 770

33 864 079

Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja

2 528 740

31 080 254

4

Grupa Interia.pl - Motoryzacja

1 487 512

24 453 867

Grupa Interia.pl - Motoryzacja

1 570 001

18 200 496

5

Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja

1 217 269

13 666 593

Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja

1 448 867

11 641 385

6

autocentrum.pl

1 195 259

27 816 122

autocentrum.pl

1 359 900

23 967 418

7

tablica.pl - tablica.pl - motoryzacja

1 161 863

212 988 299

Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja

1 133 382

15 267 648

 

BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI

 

marzec 2013

kwiecień 2013

 

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

1

Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości

1 631 529

20 903 994

Grupa Murator - Time - Budownictwo, nieruchomości

2 084 759

20 050 715

2

Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości

1 459 679

39 959 628

Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości

1 967 676

34 157 738

3

Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości

1 362 679

43 815 170

Grupa Allegro - GG - Budownictwo, nieruchomości

1 849 160

76 222 826

4

Grupa Allegro.pl - otodom.pl

1 083 290

38 600 281

Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości

1 787 636

43 588 025

5

gumtree.pl - nieruchomosci

617 326

-

Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości

851 152

11 988 515

6

tablica.pl - tablica.pl - nieruchomości

568 035

34 672 729

gumtree.pl - nieruchomosci

727 398

-

 


Natomiast dzięki uwzględnieniu wyników Wykop.pl, Grupa Allegro i GG zyskała w kategorii Społeczności, notując w kwietniu 1,48 mln real users i 33 mln odsłon więcej niż strony GG Network miesiąc wcześniej.

SPOŁECZNOŚCI

 

marzec 2013

kwiecień 2013

 

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

Nazwa

Real users

Liczba odsłon

1

facebook.com

13 782 508

-

facebook.com

14 691 314

-

2

Grupa Nk.pl

8 050 559

-

Grupa Nk.pl

8 325 425

-

3

Grupa Gazeta.pl - Społeczności

7 481 688

330 450 657

Grupa Google - Społeczności

7 935 708

-

4

Grupa Google - Społeczności

7 423 988

-

Grupa Interia.pl - Społeczności

7 518 446

158 240 453

5

Grupa Interia.pl - Społeczności

6 955 247

184 834 017

Grupa Onet.pl - Społeczności

6 615 423

358 018 641

6

Grupa Onet.pl - Społeczności

6 397 973

388 372 780

Grupa Gazeta.pl - Społeczności

5 837 853

61 151 269

7

Grupa GG Network - Społeczności

2 873 371

61 745 761

Grupa Allegro - GG - Społeczności

4 353 287

94 922 955

8

Grupa O2.pl - Społeczności

2 594 973

43 903 974

Grupa Wirtualna Polska - Orange - Społeczności

2 895 102

23 210 323

9

Grupa Wirtualna Polska - Orange - Społeczności

2 592 786

26 797 629

Grupa O2 - Społeczności

2 775 518

38 317 262

10

wordpress.com

2 316 583

-

wordpress.com

2 380 265

-

11

twitter.com

2 019 172

-

twitter.com

2 254 248

-

12

wykop.pl

1 625 050

40 989 789

goldenline.pl

2 248 773

21 508 164


Wyniki Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl znajdują się na kolejnej podstronie.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
parkingowy
nie straciły - tylko w końcu pokazano dane "bez doliczania".
9 11
odpowiedź
User
Karol
Widać kto był za zmianami i kto skorzystał najbardziej - i wszystko bez wydania grosza, przy zielonym stoliku zgodnie z prawem. Ech, Polska...
12 9
odpowiedź