SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadawcy komercyjni wspólnie wypromują kanały na MUX-8

Agora, Grupa ZPR Media, Grupa Wirtualna Polska oraz spółka Cable Television Networks & Partners będą wspólnie promować własne kanały na MUX-8 oraz zachęcać do ponownej konfiguracji dekoderów naziemnej telewizji cyfrowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

Startujący właśnie multipleks ósmy posiada inną charakterystykę technologiczną niż uruchomione do tej pory multipleksy - MUX-8 nadaje w paśmie VHF, zaś inne multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce są nadawane w paśmie UHF. Oznacza to, że aby odbierać cyfrowy sygnał z MUX-8 trzeba będzie wyregulować dekoder lub zmodernizować instalacje antenowe. Ponadto jego zasięg może być mniejszy od pozostałych.

W związku z tym komercyjni nadawcy kanałów, które trafią na multipleks ósmy (czyli Agora, Grupa ZPR Media, Grupa Wirtualna Polska oraz spółka Cable Television Networks & Partners) zamierzają przeprowadzić wspólną kampanię promocyjną MUX-8. Będą informować o wszystkich nowych stacjach oraz zachęcać do ponownej konfiguracji dekoderów.

- Prowadzimy rozmowy z pozostałymi komercyjnymi nadawcami na temat wspólnej kampanii. Jeszcze za wcześnie, aby informować o szczegółach. Ważne jest, aby mniej więcej w tym samym czasie kanały debiutowały na MUX-8, żeby skoordynować działania promocyjne - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory, która uruchamia na MUX-8 kanał Metro.

Oprócz Metra, na ósmym multipleksie nadawać będą trzy stacje komercyjne: interaktywna WP1, lokalno-samorządowa Zoom TV oraz Nowa TV z filmami familijnymi i serialami. Ponadto trzy miejsca na MUX-8 dostała Telewizja Polska, ale nie zdecydowała jeszcze co tam umieści.

Jak wyjaśnia nam prezes Bartosz Hojka, uruchomienie kampanii promującej jest uzależnione też od harmonogramu startów pozostałych stacji na MUX-8. Kanały Metro i Nowa TV trafią na MUX-8 w IV kwartale br.

- Bardzo istotne jest to, aby wszyscy nadawcy wspólnie przeprowadzili kampanię promującą MUX-8 i obecność na nim nowych kanałów cyfrowych. Szczególnie gdyby dla indywidualnych odbiorców dostęp do MUX-8 wiązał się z zakupem dodatkowej anteny lub koniecznością ponownej konfiguracji odbiornika - zaznacza Bartosz Hojka.

Firma Emitel uruchomiła 1 sierpnia br. nadajniki MUX-8 w siedmiu lokalizacjach: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Rzeszów, Warszawa i Wrocław. Na razie nadawany jest obraz kontrolny.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nadawcy komercyjni wspólnie wypromują kanały na MUX-8

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
może już czas zabrać się za cofnięcie licencji MUX4, który udostępniony został niezależnej spółce Info-TV-FM (co zdecydowało o wygranym konkursie) dla potrzeb DVB-H (dla urządzeń mobilnych), a ostatecznie trafił w ręce Polsatu Cyfrowego dla kodowanego DVB-T, a w rzeczywistości element blokujący popularyzację TV naziemnej (w interesie platformy satelitarnej). Nikt z tego w praktyce nie korzysta a w spektrum tych częstotliwości mogłoby pojawić się 9 kanałów SD (lub odpowiednia liczka stacji HD). Wliczając ten element bezpłatna TV naziemna w Polsce mogłaby osiągnąć pułap ponad 40 stacji TV.
odpowiedź
User
vvv
Ten MUX nie utrzyma się. Ludziom w naziemnej starczy to co jest, nie będzie im się chciało ponownie przestawiać dekoderów, niektórzy nie umieją nawet tego zrobić, np. osoby starsze. Do tego mniejszy zasięg i konieczność modernizacji anten w zdecydowanej większości. Czarno to widzę.
odpowiedź
User
Neo
Przecież gra nie warta świeczki. Niech najpierw zbudują silną politykę programową stacji, pokażą co chcą w pierwszych miesiącach emitować i jakie plany na kolejne miesiące. Bo okaże się, że ludzie będą kombinować z antenami i bawić się dekoderami, a okaże się, że nie ma co oglądać. Jak będzie dobra oferta programowa, a nie bicie piany, to ludzie sami bez pomocy reklamy sobie przełączą.
odpowiedź