SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nadawcy komercyjni wspólnie wypromują kanały na MUX-8

Agora, Grupa ZPR Media, Grupa Wirtualna Polska oraz spółka Cable Television Networks & Partners będą wspólnie promować własne kanały na MUX-8 oraz zachęcać do ponownej konfiguracji dekoderów naziemnej telewizji cyfrowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Startujący właśnie multipleks ósmy posiada inną charakterystykę technologiczną niż uruchomione do tej pory multipleksy - MUX-8 nadaje w paśmie VHF, zaś inne multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce są nadawane w paśmie UHF. Oznacza to, że aby odbierać cyfrowy sygnał z MUX-8 trzeba będzie wyregulować dekoder lub zmodernizować instalacje antenowe. Ponadto jego zasięg może być mniejszy od pozostałych.

W związku z tym komercyjni nadawcy kanałów, które trafią na multipleks ósmy (czyli Agora, Grupa ZPR Media, Grupa Wirtualna Polska oraz spółka Cable Television Networks & Partners) zamierzają przeprowadzić wspólną kampanię promocyjną MUX-8. Będą informować o wszystkich nowych stacjach oraz zachęcać do ponownej konfiguracji dekoderów.

- Prowadzimy rozmowy z pozostałymi komercyjnymi nadawcami na temat wspólnej kampanii. Jeszcze za wcześnie, aby informować o szczegółach. Ważne jest, aby mniej więcej w tym samym czasie kanały debiutowały na MUX-8, żeby skoordynować działania promocyjne - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory, która uruchamia na MUX-8 kanał Metro.

Oprócz Metra, na ósmym multipleksie nadawać będą trzy stacje komercyjne: interaktywna WP1, lokalno-samorządowa Zoom TV oraz Nowa TV z filmami familijnymi i serialami. Ponadto trzy miejsca na MUX-8 dostała Telewizja Polska, ale nie zdecydowała jeszcze co tam umieści.

Jak wyjaśnia nam prezes Bartosz Hojka, uruchomienie kampanii promującej jest uzależnione też od harmonogramu startów pozostałych stacji na MUX-8. Kanały Metro i Nowa TV trafią na MUX-8 w IV kwartale br.

- Bardzo istotne jest to, aby wszyscy nadawcy wspólnie przeprowadzili kampanię promującą MUX-8 i obecność na nim nowych kanałów cyfrowych. Szczególnie gdyby dla indywidualnych odbiorców dostęp do MUX-8 wiązał się z zakupem dodatkowej anteny lub koniecznością ponownej konfiguracji odbiornika - zaznacza Bartosz Hojka.

Firma Emitel uruchomiła 1 sierpnia br. nadajniki MUX-8 w siedmiu lokalizacjach: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Rzeszów, Warszawa i Wrocław. Na razie nadawany jest obraz kontrolny.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nadawcy komercyjni wspólnie wypromują kanały na MUX-8

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
może już czas zabrać się za cofnięcie licencji MUX4, który udostępniony został niezależnej spółce Info-TV-FM (co zdecydowało o wygranym konkursie) dla potrzeb DVB-H (dla urządzeń mobilnych), a ostatecznie trafił w ręce Polsatu Cyfrowego dla kodowanego DVB-T, a w rzeczywistości element blokujący popularyzację TV naziemnej (w interesie platformy satelitarnej). Nikt z tego w praktyce nie korzysta a w spektrum tych częstotliwości mogłoby pojawić się 9 kanałów SD (lub odpowiednia liczka stacji HD). Wliczając ten element bezpłatna TV naziemna w Polsce mogłaby osiągnąć pułap ponad 40 stacji TV.
49 8
odpowiedź
User
vvv
Ten MUX nie utrzyma się. Ludziom w naziemnej starczy to co jest, nie będzie im się chciało ponownie przestawiać dekoderów, niektórzy nie umieją nawet tego zrobić, np. osoby starsze. Do tego mniejszy zasięg i konieczność modernizacji anten w zdecydowanej większości. Czarno to widzę.
25 25
odpowiedź
User
Neo
Przecież gra nie warta świeczki. Niech najpierw zbudują silną politykę programową stacji, pokażą co chcą w pierwszych miesiącach emitować i jakie plany na kolejne miesiące. Bo okaże się, że ludzie będą kombinować z antenami i bawić się dekoderami, a okaże się, że nie ma co oglądać. Jak będzie dobra oferta programowa, a nie bicie piany, to ludzie sami bez pomocy reklamy sobie przełączą.
21 15
odpowiedź
User
prawnik
Jednym z częściej wpisywanych zapytań do wujka googla na temat cyfrowej telewizji nazimnej są: "Kiedy TVN24 naziemnie", "dvb-t tvn24", "TVN24 MUX".
26 25
odpowiedź
User
ani grosza
Promocja mux8 polegająca na nadawaniu sygnału kontrolnego? Sorry jeżeli nadawcy nie są jeszcze gotowi, to powinni po prostu na zasadzie testu włączyć tam cokolwiek innego, zwłaszcza, że uzyskanie czyjejś zgody na czasową darmową obecność na muxie to formalność.
18 9
odpowiedź