SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Wyborcza" najbardziej opiniotwórcza w listopadzie. W czołówce Wirtualnemedia.pl

Najbardziej opiniotwórczym medium w listopadzie była "Gazeta Wyborcza" - pokazują dane Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejny miesiąc z rzędu jednym z najczęściej cytowanych portali internetowych były Wirtualnemedia.pl.

Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"; fot. PAP/Tomasz Gzell Article

W listopadowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, zdecydowanym liderem była "Gazeta Wyborcza", której informacje cytowano ponad 3,3 tysiąca razy. Pozycję lidera dziennik zawdzięcza publikacjom na temat afery w Komisji Nadzoru Finansowego.

Podium uzupełniają portale Onet (2454 cytowania) i Wirtualna Polska (2407 cytowań).

W zestawieniu najczęściej cytowanych mediów znalazło się pięć tytułów prasowych, cztery stacje telewizyjne, po trzy radia i portale internetowe.

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” na czele prasy

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając „Rzeczpospolitą” (1945 cytowań) i „Super Express” (984 cytowania).

Onet liderem internetu, wysoko Wirtualnemedia.pl

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl (cytowane 1417 razy). Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się w listopadzie 416 razy.

TVN24, wzmiankowana 2180 razy, zajęła pierwszą pozycję w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP Info.

RMF FM było zdecydowanym liderem cytowalności wśród stacji radiowych (2318 cytatów). Krakowska rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET (1078 wzmianek) oraz Program Pierwszy Polskiego Radia (826 wzmianek).

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził "Puls Biznesu" oraz portal Bankier.pl.

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, cytowane łącznie 145 razy. Podium uzupełniają Radio Kraków i "Dziennik Zachodni".

W listopadzie najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Do Rzeczy”. Za nim znalazły się „Wprost" i „Newsweek”, cytowane odpowiednio 327 i 257 razy.

Badanie przeprowadzono na podstawie 34 874 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 35 258 razy (28 021  w portalach internetowych, 3 509 w prasie, 2 689 w telewizji i 1 039 w radio).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" najbardziej opiniotwórcza w listopadzie. W czołówce Wirtualnemedia.pl

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ek.
Ostatnio przy okazji paryskich burd przypomniał mi się taki stary dowcip z czasów komuny.
Pojechał partyjny na delegację do USA. Wraca i koledzy organizują mu spotkanie z organizacją partyjną. - No i jak? - pytają go na tym spotkaniu. - Czy to prawda, że zachód umiera? - Umiera, umiera. Ale w jakich warunkach!

No więc trawestując: - Czy to prawda, że Wyborcza zdycha? - Zdycha zdycha. Ale z jaką popularnością!
31 23
odpowiedź
User
zenada
zenada
31 10
odpowiedź
User
Wlad
GW cytuje Onet, Onet cytuje WP, WP cytuje GW, GW cytuje GW....... itd.....
48 11
odpowiedź
User
ede
"opiniotwórczość" buaahahah ahahah
44 86
odpowiedź
User
Al
Wyborcza na chwile przed zniknięciem z rynku najbardziej opiniotwórcza ? No nie żartujcie sobie. 🤡
47 12
odpowiedź