SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Serwisy specjalistyczne najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy o produktach i usługach

Portale specjalistyczne, fora dyskusyjne oraz portale ekonomiczne to dla Polaków najlepsze źródła wiarogodnych informacji  o produktach i usługach - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Najmniej ufamy zaś pod tym względem portalom plotkarskim, Facebookowi oraz telewizji publicznej.

PAP / Maciej Kulczyński Article

Spośród najpopularniejszych kanałów mediów społecznościowych, najbardziej wiarygodne dla respondentów są treści na YouTube. Co piąty respondent ufa treściom produktowym na Facebooku i na Instagramie. Najbardziej ufne wobec YouTube'a są osoby młode - odsetek respondentów do 24. roku życia ufających temu kanałowi jest niemal dwukrotnie wyższy niż w przypadku osób po 35-tym roku życia.

Jeśli chodzi o media publiczne, to bardziej ufamy radiu niż telewizji. Również telewizja prywatna ma wyższą pozycję od telewizji publicznej. Zdecydowanie najmniej wiarygodne, jeśli chodzi o informacje o produktach i usługach, ze wszystkich mediów są portale plotkarskie.

Młodzi bardziej ufni

Osoby najmłodsze częściej deklarują zaufanie wobec informacji pojawiających się w mediach na temat produktów i usług. Bardziej niż starsi ufają blogom, vlogom, social mediom, portalom, jak również mediom tradycyjnym - radiu i prasie.

W najmłodszej grupie wiekowej wśród najbardziej godnych zaufania mediów nie ma ani telewizji publicznej ani komercyjnej. Również nie pojawia się radio komercyjne, natomiast radio publiczne plasuje się na szóstej pozycji.

Starsi wierzą wyspecjalizowanym mediom

Ogólnie rzecz ujmując, osoby po 24. roku życia mniej niż młodzi ufają mediom, jeśli chodzi o przekazywaną wiedzę na temat produktów i usług. Najwięcej (43 proc.) respondentów w grupie wiekowej 25-34 lata ufa portalom specjalistycznym, 38 proc. forom dyskusyjnym, 29 proc. mediom ekonomicznym. Na szarym końcu zaś znalazły się takie źródła informacji jak prasa i Facebook (po 19 proc. odpowiedzi).

Portale specjalistyczne dominują także jako najbardziej wiarygodne w starszych grupach wiekowych. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce brakuje Facebooka, a wiarygodne dla młodych źródła (YouTube), znajdują na końcu listy.

- Przy planowaniu mediów podstawowym czynnikiem wyboru jest zasięg. Z tego punktu widzenia na przykład telewizja zawsze dominowała w starszych grupach wiekowych. Drugim czynnikiem przy planowaniu kampanii, czynnikiem jakościowym, jest wiarygodność. Nasze wyniki pokazują, że media różnią się między sobą istotnie właśnie pod względem wiarygodności, co z kolei może mieć wpływ na odbiór emitowanych w tych mediach reklam. Z tego punktu widzenia portale specjalistyczne są zwycięzcą naszego rankingu, bo gwarantują wiarygodność. Wyraźnie widoczne są różnice między pokoleniami Z a pokoleniem Y - komentuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) w okresie od maja do czerwca 2018 roku na próbie polskich internautów w wieku od 15 do 65 roku życia (N=1249).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy specjalistyczne najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy o produktach i usługach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing