Ranking prezentujący najbardziej wartościowe polskie spółki 2005 roku opracowany został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney.
Zestawienie powstało na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała właśnie wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2005 rok.
Trzy pierwsze miejsca w rankingu:
I. Telekomunikacja Polska S.A. II. GRUPA PZUIII. PKO BP S.A.
Zwycięzcy w poszczególnych branżach:
W branży bankowej: I. PKO BP S.A.II. Pekao S.A.III. Bank BPH S.A.
W branży telekomunikacyjnej: I. Telekomunikacja Polska S.A. II. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. III. Polkomtel S.A.
W branży paliwowo-energetycznej: I. Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. II. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. III. Grupa Kapitałowa BOT Górnictwo i Energetyka

W branży ubezpieczeniowej:I. GRUPA PZUII. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ING Nationale-Nederlanden Polska S.A.III. Commercial Union Polska, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
W branży mediów:I. TVN S.A.II. Agora S.A. III. Telewizja Polska S.A.
W branży motoryzacyjnej:I. Volkswagen Poznań Sp. z o.o.II. Fiat Auto Poland S.A. III. Fiat-GM Powertrain Polska Sp. z o.o.
W branży budowlanej:I. Skanska S.A.II. Budimex S.A.
W branży piwowarskiej:I. Browary Żywiec S.A.II. Kompania Piwowarska S.A.
W sektorze handlowym:I. METRO AG Przedstawicielstwo w PolsceII. Jeronimo Martins Dystrybucja Sp. z o.o.III. Carrefour Polska
Oficjalne ogłoszenie wyników rankingu miało miejsce 24 kwietnia w czasie uroczystej gali.











