Najcenniejsze firmy: TVN, Agora, TVP

Znane są już wyniki trzeciej edycji rankingu Newsweeka "100 najcenniejszych firm w Polsce w roku 2005".

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Ranking prezentujący najbardziej wartościowe polskie spółki 2005 roku opracowany został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney.

Zestawienie powstało na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała właśnie wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2005 rok.

Trzy pierwsze miejsca w rankingu:

I. Telekomunikacja Polska S.A. II. GRUPA PZUIII. PKO BP S.A.

Zwycięzcy w poszczególnych branżach:

W branży bankowej: I. PKO BP S.A.II. Pekao S.A.III. Bank BPH S.A.

W branży telekomunikacyjnej: I. Telekomunikacja Polska S.A. II. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. III. Polkomtel S.A.

W branży paliwowo-energetycznej: I. Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. II. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. III. Grupa Kapitałowa BOT Górnictwo i Energetyka

W branży ubezpieczeniowej:I. GRUPA PZUII. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ING Nationale-Nederlanden Polska S.A.III. Commercial Union Polska, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

W branży mediów:I. TVN S.A.II. Agora S.A. III. Telewizja Polska S.A.

W branży motoryzacyjnej:I. Volkswagen Poznań Sp. z o.o.II. Fiat Auto Poland S.A. III. Fiat-GM Powertrain Polska Sp. z o.o.

W branży budowlanej:I. Skanska S.A.II. Budimex S.A.

W branży piwowarskiej:I. Browary Żywiec S.A.II. Kompania Piwowarska S.A.

W sektorze handlowym:I. METRO AG Przedstawicielstwo w PolsceII. Jeronimo Martins Dystrybucja Sp. z o.o.III. Carrefour Polska

Oficjalne ogłoszenie wyników rankingu miało miejsce 24 kwietnia w czasie uroczystej gali.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu