SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najlepiej oceniamy reklamy śmieszne - nie zwracamy uwagi na celebrytów

Dla trzech czwartych Polaków o atrakcyjności reklamy decyduje zawarty w niej humor - wynika z badania ZenithOptimedia. Tylko 14 proc. osób jest przekonanych, że kampaniom zapewniają to występujący w nich celebryci.
 

Najlepiej oceniamy reklamy śmieszne - nie zwracamy uwagi na celebrytów

77 proc. Polaków wyraża silne przekonanie, że atrakcyjność zapewnia reklamie zawarty w niej humor. Nieco ponad połowa osób zdecydowanie wskazuje w tej funkcji charakterystyczną muzykę, a prawie co drugi respondent - ciekawe hasło. Dla 35 proc. Polaków kluczowa w tym kontekście jest kolorystyka, dla 24 proc. - emocjonalny charakter, a dla 18 proc. - dynamiczna atmosfera. Tylko 14,5 proc. respondentów jest przekonanych, że o atrakcyjności reklamy decyduje udział w niej znanej osoby.

Polacy najlepiej kojarzą spoty telewizyjne - 38 proc. osób deklaruje, że w pamięć zapadła im właśnie taka reklama. 17 proc. respondentów szczególnie dobrze zapamiętało przekaz reklamowy zauważony na outdoorze, a 11 proc. - w internecie. Prawie co dziesiątemu Polakowi utkwił w pamięci spot radiowy, kinowy lub reklama w magazynie. Natomiast tylko 5,6 proc. mocno zapamiętało layout reklamowy z gazety.

Badanie opinii Polaków na temat atrakcyjności reklam i ich zapamiętywania zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety internetowe objęły grupie 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najlepiej oceniamy reklamy śmieszne - nie zwracamy uwagi na celebrytów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
szczegolnie jak smieszna reklame zobaczymy 30 raz
odpowiedź
User
Kamill
"Ankiety internetowe objęły grupie 497 osób"

że tak powiem kolokwialnie.... "WOW".... niezłe "BADANIE"

szczerze mówiąc myślałem, że ze dwa zera (no minimum jedno) przerzuciło do następnej linijki....

497 osób....
internetowa....

ehh...
odpowiedź
User
Psycholog
ale to jest bzdura! założe się że ankieta była taka: co wg Ciebie decuduje o atrakcyjności reklam: a) humor, b) muzyka... I oczywiście 2 akapit, ktory mowi ze najlepiej zapamietujemy reklamy tv, zupelnie przypadkiem nie rozgranicza czy są to reklamy tv z humorem czy po prostu tv najlepiej przywołać od razu.
odpowiedź
User
gafin
www.gafin.pl
odpowiedź
User
Karol
Jest dokladnie odwrotnie, pamietamy celebrytow, a nie pamietamy co reklamuje smieszna reklama
odpowiedź