SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najlepsze tytuły prasowe 2004 roku

Rynek dzienników: tytuły roku 2004 przyznane

Tygodnik "Media i Marketing Polska" już po raz ósmy przyznał Tytuły Roku 2004 za wyróżniającą się działalność na rynku mediowo - reklamowym, który jest
wynikiem całorocznych obserwacji dziennikarzy gazety oraz szczegółowych analiz, przeprowadzanych w ramach realizacji kolejnych branżowych Raportów Specjalnych.

W tej edycji plebiscytu dziennikiem roku został uznany "Fakt" wydawnictwa Axel Springer.

- "Fakt" stał się liderem czytelnictwa. Wykreował nowych odbiorców codziennych informacji. W krótkim czasie zmienił rynek nie tylko dzienników, ale i mediów. Przyczynił się do nowego samookreślenia ikonfrontacji konkurentów: do przeobrażenia layotów, nowego sposobu podawania informacji, odważniejszego traktowania osób publicznych - czytamy w uzasadnieniu.

Wydawcą roku, wg "MiMP", została spółka Agora S.A.

- Agorze udało się nie tylko zatrzymać spadkowy trend sprzedaży "Gazety Wyborczej", ale także poprawić jej wyniki. Inwestycje finansowe, kompleksowe działania marketingowe (nowe dodatki, relaunch "Co jest Grane", seria książkowa) oraz reorganizacje strukturalne przyniosły wzrost sprzedaży czytelnictwa i stabilizację pozycji na giełdzie - czytamy w uzasadnieniu.

Tytuł redaktora roku zdobył  Julian Beck, "Dziennik Łódzki-Wiadomości Dnia".

- Dziennikarz i naczelny "Dziennika Łódzkiego-Wiadomości Dnia", z powodzeniem realizował "zadania specjalne": przeprowadził proces połączenia obydwu tytułów, połączył w jeden tytuł trzy dziennikiwrocławskie, w Polskapresse, gdzie jest jednym z wiceprezesów, stworzył agencję prasową. Wybitny fachowiec i znawca prasy regionalnej - pisz± eksperci "MiMP".

TV-Guidem roku został uznany dodatek telewizyjny do gazety "Fakt" -  Fakt TV".

- Stanowi unikalną propozycję. W ciągu zaledwie kilku miesięcy osiągnął silną pozycję w segmencie tv-quidów. Zawartość merytoryczna, oprawagraficzna oraz dzień wydania idealnie trafiły w zapotrzebowanie czytelników i reklamodawców  - czytamy w uzasadnieniu.

Powody do zadowolenia może mieć też Marquard Media Polska, gdyż serwis www.sports.pl, został uznany witryną roku.

- Strony internetowe "Przeglądu Sportowego" i "Tempa" Marquard Media Polska to więcej niż zwykła witryna gazety. To przykład, jak wokół prasowej witryny można zbudować prawdziwy wortal tematyczny. Internauci znajdą tu imponującą skarbnicę informacji, aktualne wiadomości z różnych dyscyplin sportowych i bogatą ikonografię

Tytuły Roku na rynku dzienników przyznane zostały dotychczas:

DZIENNIK ROKU czterokrotnie: "Gazeta Prawna", Infor - 2003 i 2002, "Puls
Biznesu", Bonnier Business Polska - 2001, "Super Express", Media Express
- 2000
DZIENNIK REGIONALNY ROKU trzykrotnie: "Gazeta Olsztyńska", Edytor -
2003,
Dziennik Bałtycki, Polskapresse - 2002, wyróżnienia: Glos Wielkopolski,
Trybuna Śląska, Express Poznański - 1999
WYDAWCA ROKU: Grupa Wydawnicza Polskapresse - 2003
REDAKTOR NACZELNY ROKU: Jarosław Sroka, "Puls Biznesu", Bonnier Business
Polska - 2003
TV-GUIDE ROKU dwukrotnie: "Gazeta Telewizyjna", Agora SA - 2003, "Tele
Tydzień", Wydawnictwo Bauer - 2002
WITRYNA ROKU dwukrotnie: gazetaprawna.pl, Infor - 2003, gazeta.pl, Agora
SA - 2002.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najlepsze tytuły prasowe 2004 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl