SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Cristiano Ronaldo najchętniej obserwowanym piłkarzem świata w social mediach, wysoko Lewandowski

Cristiano Ronaldo ma 320 milionów obserwujących w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter). Portugalczyk jako lider rankingu Ecco World Cup wyprzedza Naymara i Lionela Messiego. Spośród polskich piłkarzy, najwyżej sklasyfikowano Roberta Lewandowskiego (miejsce 20.).

Cristiano Ronaldo w reklamie Nike Article

Badanie Ecco World Cup prezentuje aktywność piłkarzy w mediach społecznościowych w 32 krajach. Na podstawie badań stworzono osobny ranking najpopularniejszych reprezentacji krajów w social mediach.

Portugalczyk Cristiano Ronaldo jest niekwestionowanym liderem popularności zawodników w social mediach. Z liczbą 320 mln obserwatorów wyprzedza Brazylijczyka Naymara (192 mln) i Argentyńczyka Lionela Messiego (181 mln). Najlepiej z polskcich piłkarzy w mediach społecznościowych radzi sobie Robert Lewandowski. Polski napastnik ma 23 mln obserwujących w serwisach społecznościowych, tyle samo co Niemiec Mark Reus.

Dzięki Ronaldo Portugalia zajęła pierwsze miejsce w rankingu popularności reprezentacji. Za nią uplasowała się Brazylia oraz Hiszpania kolejno z 350 milionami i 333 milionami zwolenników. Polska drużyna ma łącznie 43 miliony obserwujących, co plasuje ją na 14. miejscu rankingu, tuż za Chorwacją. Ostatnie miejsce zajęła Islandia.

89 proc. wszystkich piłkarzy jest aktywnych w mediach społecznościowych i ma w nich co najmniej jedno konto. Gracze najchętniej promują się na Instagramie, gdzie konto ma 43 proc. z nich. Łącznie w tym serwisie mają 1,1 miliarda obserwujących. Na Facebooku profil posiada co trzeci piłkarz. Z Twittera korzysta 24 proc. zawodników.

Polscy piłkarze, którzy wystąpią na mundialu, mają blisko 21 mln obserwujących na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze. Trzech piłkarzy polskiej reprezentacji nie ma własnego konta w żadnym z tych kanałów.

- Najlepsi gracze są jednymi z najważniejszych wpływowych osób w świecie cyfrowym, a ich zasięg czyni z nich atrakcyjnych ambasadorów marki dla wielu firm - komentuje Norbert Kilen, dyrektor On Board Think Kong.


Za realizację polskiej części badania  ECCO World Cup odpowiadała agencja On Board Think Kong, która jest członkiem światowej sieci PR - ECCO. W ramach badania eksperci ECCO przeanalizowali obecność w mediach społecznościowych wszystkich 23 piłkarzy z 32 drużyn, które wystąpią w Pucharze Świata. W sumie agencje ECCO przeanalizowały profile 736 graczy na całym świecie. Do oceny dodano liczbę obserwujących i fanów na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cristiano Ronaldo najchętniej obserwowanym piłkarzem świata w social mediach, wysoko Lewandowski

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
al
Zdaje sie, ze NA PORTALU WM rozpoczal sie juz sezon truskawkowy.🍓🍓🍓
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing