Co najchętniej oglądaliśmy w kinach w 2018 roku? TOP 10 filmów

Mijający rok obfitował w produkcje zarówno polskie, jak i zagraniczne. Zdecydowanym liderem od dnia premiery był „Kler”, który nie tylko przyciągnął do kin tłumy, ale i budził kontrowersje. Co jeszcze najchętniej Polacy oglądali w 2018 roku?

nb
nb
Udostępnij artykuł:
Co najchętniej oglądaliśmy w kinach w 2018 roku? TOP 10 filmów

Zestawienie najpopularniejszych filmów przygotowała dla portalu Wirtualnemedia.pl sieci kin Helios oraz Multikino.

Ścisła czołówka najchętniej oglądanych filmów w Heliosie jest taka sama, jak najczęściej wybierane produkcje przez widzów w całej Polsce. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych tytułów nie znalazły się jednak filmy "Cudowny chłopak" oraz "Bohemian Rhapsody" (według danych Box Office zajęły szóste oraz dziesiąte miejsce w rankingu najpopularniejszych filmów w kinach w Polsce w 2018 roku). Ich miejsce wśród najczęściej wybieranych obrazów w kinach sieci Helios zajęły filmy "Grinch" oraz "Narzeczony na niby".

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kler-na-dvd-od-6-lutego-na-dvd-i-blu-ray-cena-gdzie-kupic,7171175354239105a ##

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych obrazów w tej sieci kin znalazły się takie tytuły jak:
1. Kler
2. Kobiety mafii
3. Planeta singli 2
4. Dywizjon 303. Historia prawdziwa
5. Nowe oblicze Greya
6. Hotel Transylwania 3
7. Iniemamocni 2
8. Grinch
9.Narzeczony na niby
10. Avengers: Wojna bez granic

Z kolei ranking najczęściej wybieranych produkcji w Multikinie przedstawia się następująco:

TOP 10 wszystkich filmów (polskich i zagranicznych) w 2018 roku:
1. Kler
2. Kobiety mafii
3. Bohemian Rhapsody
4. Iniemamocni 2
5. Planeta Singli 2
6. Avengers: Wojna bez granic
7. Cudowny chłopak
8. Hotel Transylwania 3
9. Grinch
10. Dywizjon 303. Historia prawdziwa

Największym zaskoczeniem popularność "Kleru"

Biuro prasowe sieci kin Helios przekazało nam, że według nich, największym zaskoczeniem w 2018 r. była „niewiarygodna popularność filmu >>Kler<<, która okazała się niespodzianką dla całego rynku”.

- Spektakularny sukces frekwencyjny tego tytułu przyczynił się w dużej mierze do kolejnego rekordu frekwencyjnego w Polsce w 2018 r. To był dobry rok dla rynku kinowego w naszym kraju, choć nie był to takie oczywiste po wynikach kin w drugim kwartale br., w którym branża mierzyła się z falą upałów, wydarzeniami sportowymi i początkami zakazu handlu w niedzielę – komentuje sieć.

Agnieszka Siennicka, dyrektor działu contentu filmowego i alternatywnego w Multikinie również podziela tę opinię: - Bez wątpienia największym zaskoczeniem 2018 roku okazał się „Kler" Wojtka Smarzowskiego. Myślę, że to swego rodzaju fenomen w polskiej kinematografii. Niecałe 16 tys. seansów w ciągu 15 tygodni wyświetlania to imponujący wynik, będący odpowiedzią na zapotrzebowanie widowni. Żaden inny film – ani polski, ani zagraniczny nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem rodzimej publiczności. A konkurowanie z zagranicznymi blockbusterami jest kolejnym powodem do dumy. Co więcej - po 4 miesiącach od premiery „Kler" nadal można obejrzeć w wybranych kinach naszej sieci - podkreśla Agnieszka Siennicka.

Dodaje, że sporym zaskoczeniem była też „Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego.

- Nie dość, że zdobyła nagrody na wielu prestiżowych festiwalach, to jeszcze zgromadziła oszałamiającą publikę. Niecały milion Polaków wybrało się na „Zimną Wojnę" - ocenia.

Popularność kina nie słabnie

Dyrektor działu contentu filmowego i alternatywnego w Multikinie stwierdziła, że popularność kina nie słabnie, a w 2018 roku Multikino odwiedziło więcej widzów, niż w roku poprzednim.

- Polacy lubią spędzać czas w kinie i – co ciekawe - coraz częściej decydują się na rodzime produkcje - oceniła. - Ponadto w ciągu całego 2018 roku aż 15 produkcji przekroczyło pułap miliona widzów. I co warto podkreślić - aż 7 filmów zostało wyprodukowanych w Polsce. Dla porównania - w 2017 roku filmów, które zgromadziły widownię powyżej miliona, było 11, w tym tylko 3 polskie. To tylko potwierdza, że polskie kino ma się naprawdę doskonale - powiedziała Wirtualnemedia.pl Agnieszka Siennicka.

Zespół zarządzający Heliosa podkreśla też, że mijający rok potwierdził, że lokalne produkcje filmowe mogą mieć decydujące wpływ na kondycję polskiego rynku kinowego.

- Pierwsze cztery filmy wśród dziesiątki najpopularniejszych tytułów według Boxoffice to polskie produkcie filmowe. Dodatkowo, potwierdziła się nasza teza o tym, że to nie zakaz handlu w niedzielę, a ciekawy repertuar oraz pogoda mogą zdecydować o frekwencji w kinach – oceniono.

Helios to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów. Dysponuje obecnie 46 kinami, jest częścią Grupy Agora, działającej w segmencie prasy (wydawca m.in. „Gazety Wyborczej” i czasopism), reklamy zewnętrznej (lider rynku - AMS), internetu (grupa Gazeta.pl) oraz radia (stacje radiowe: Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio).

Multikino to natomiast pierwszy operator, który w 1998 roku uruchomił w Polsce kino wieloekranowe (multipleks). Od 2013 roku należy do Grupy VUE Entertainment, jest operatorem 31 kin w 26 miastach w kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?