Według wyników badania Mediapanel w sierpniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,43 mln polskich internautów, zapewniając 96,2 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich średnio przez 21 godzin, 29 minut i 45 sekund. Miesiąc wcześniej (w Mediapanelu od maja wprowadzono znaczące zmiany, więc porównywanie wyników rok do roku jest niemiarodajne) zanotowały 28,71 mln użytkowników, 97 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 27 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na nieco dłużej przyciągały polskich internautów należąca do Meta Platforms Facebook, Messenger i Instagram (WhatsApp w Mediapanelu jest klasyfikowany osobno) - w lipcu były to 24 godziny, a w czerwcu 23 godziny, 37 minut i 45 sekund. Z kolei na TikToku każdy z 12,54 mln użytkowników spędził 20 godzin, 33 minuty i 24 sekundy, a miesiąc wcześniej 12,58 mln internautów korzystało przeciętnie przez 19 godzin, 57 minut i 48 sekund.

Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 20,58 do 20,31 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego nieznacznie wzrósł - z godziny i 13 minut do godziny, 14 minut i 15 sekund. W pierwszej statystyce została wyprzedzona przez Grupę Allegro, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 20,28 do 20,31 mln.
29 mln Polaków w internecie
W sierpniu z internetu korzystało 29,3 mln Polaków, wobec 29,6 mln. Natomiast liczba użytkowników aktywnych w sieci codziennie zmalała miesiąc do miesiąca z 25,3 do 24,7 mln.

Onet wyprzedził Interię
Liczba użytkowników Google.com zmniejszyła się z 27,03 do 26,41 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 32 minut i sekundy do godziny, 36 minut i 36 sekund. Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 20,01 do 19,68 mln odwiedzających, a WP.pl - z 16,86 do 16,65 mln.
W lipcu przeglądarkowa Interia pierwszy raz w historii wyprzedziła pod względem zasięgu Onet, ogłaszając to jako swój duży sukces. W sierpniu zanotowała jednak spadek z 16,24 do 15,67 mln użytkowników, a Onet - jedynie z 16,24 do 16,12 mln, dzięki czemu przesunął się nad Interię i Allegro.pl.
Na przeglądarkowym YouTubie użytkownik spędził średnio 5 godzin, 19 minut i 54 sekundy, wobec 5 godzin, 27 minut i sekundę miesiąc wcześniej.

Netflix blisko 3 mln użytkowników na komputerach
Na komputerach Grupa Google przyciągnęła 21,58 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 44 minuty i 26 sekund. Miesiąc wcześniej miała 22,05 mln użytkowników oraz 5 godzin, 36 minuty i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Meta Platforms zanotowała spadek z 12,41 do 12,15 mln odwiedzających, Grupa Wirtualna Polska - z 10,97 do 10,7 mln, a Grupa Allegro - wzrost z 9,91 do 10,15 mln. Na Netfliksie liczba internautów zwiększyła się z 2,75 do 2,87 mln, a średni czas spędzony przez każdego nieco zmalał - z 7 godzin, 44 minut i 25 sekund do 7 godzin, 42 minut i 30 sekund.

Na Google.com na komputerach liczba odwiedzających zmalała z 19,99 do 19,67 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 26 minut i 20 sekund do godziny, 30 minut i 46 sekund.
Natomiast w przeglądarkowym YouTubie średni czas korzystania wzrósł z 7 godzin, 5 minut i 33 sekund do 7 godzin, 11 minut i 3 sekund.
W mobile’u RASP przed Wirtualną Polską

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,27 internautów, spędzając średnio po 19 godzin, 17 minut i 16 sekund. W lipcu wydawca zanotował 26,11 mln użytkowników oraz 18 godzin, 51 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Meta Platforms zanotowała spadek z 23,38 do 22,73 mln odwiedzających, a Grupa Wirtualna Polska - z 19,91 do 19,23 mln. Ten drugi wydawca został wyprzedzony przez Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której liczba internautów zmalała słabiej - z 19,75 do 19,38 mln.
W mobile’u Google.com zanotowało spadek liczby użytkowników z 22,4 do 21,48 mln, za to średni czas korzystania wydłużył się z 33 minut i 58 sekund do 35 minut i 39 sekund.

Na Interia.pl liczba odwiedzających zmalała z 15,5 do 14,86 mln (przy wzroście przeciętnego czasu korzystania z 26 minut i 9 sekund do 27 minut i 10 sekund), przez co portal przesunął się z drugiego na czwarte miejsce w zestawieniu.
Ponad 9 mln internautów w aplikacji TikToka
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało 21,31 mln internautów, każdy spędził w niej średnio godzinę, 33 minut i 11 sekund. W lipcu zanotowała 21,87 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W aplikacji Facebooka liczba odwiedzających zmalała z 19,36 do 19,15 mln, w tej YouTube’a - z 18,82 do 18,51 mln, a w tej Messengera - z 18,33 do 18,23 mln.
Aplikacja TikToka osiągnęła natomiast niewielki wzrost - z 9,14 do 9,18 mln użytkowników, tak samo jak ta Netfliksa - z 7,91 do 7,92 mln.
Aplikacja Allegro, zdecydowanie liderująca wśród tych objętych w Mediapanelu audytem, osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 7,41 do 7,58 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 4 minut i 42 sekund do 2 godzin, 5 minut i 53 sekund.











