Serwisy Interii, TVN i TVP w górę - Onet i WP.pl przed Allegro (Gemius/PBI z września)

We wrześniu duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy Grupy Interia, Grupy TVN i Telewizji Polskiej, a spory spadek - witryny Grupy OLX. Natomiast Onet.pl i WP.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Allegro.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,57 mln realnych użytkowników (czyli 94,23 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując tam 6,23 mld odsłon. Miesiąc wcześniej zanotowały 25,66 mln użytkowników, 91,56 proc. zasięgu i 6,01 mld odsłon.

Facebook w skali miesiąca zanotował wzrost liczby użytkowników z 20,72 do 21,16 mln oraz liczby odsłon z 2,35 do 2,57 mld. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 20,6 do 20,97 mln, a liczba odsłon zmalała z 2,95 do 2,83 mld, natomiast w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska nastąpił wzrost z 19,8 do 20,46 mln użytkowników i z 2 do 2,02 mld odsłon.

Sporo zmalał zasięg Grupy OLX - z 18,11 do 17,11 mln użytkowników (przy wzroście liczby odsłon z 4,26 do 4,29 mld), natomiast Grupa Interia zanotowała wzrost liczby użytkowników z 18 do 18,57 mln oraz liczby odsłon z 1,4 do 1,35 mld.

Z kolei Grupa TVN osiągnęła wzrost z 11,44 do 12,49 mln odwiedzających oraz 240,48 do 294,89 mln odsłon, a Grupa TVP - z 6,77 do 7,29 mln użytkowników i z 80,47 do 96,13 mln odsłon.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,8 mln użytkowników i 5,22 mld odsłon, wobec 24,73 mln użytkowników i 4,91 mld odsłon w sierpniu. Natomiast Google.pl zanotowało spadek w skali miesiąca z 14,4 do 14,35 mln odwiedzających i z 1,03 mld do 948,16 mln odsłon.

Spore wzrosty liczby użytkowników osiągnęły Onet.pl (z 16,35 do 16,95 mln) i WP.pl (z 15,97 do 16,53 mln). Dzięki temu wyprzedziły Allegro.pl, na którym liczba odwiedzających zmalała z 16,55 do 16,36 mln. Natomiast na OLX.pl nastąpił spadek z 14,62 do 13,71 mln.

grafika

Na komputerach Grupa Google miała 21,51 mln użytkowników i 2,76 mld odsłon, podczas gdy w sierpniu zanotowała 20,56 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon.

Facebook w skali miesiąca zyskał użytkowników (wzrost z 15,82 do 16,29 mln) przy spadku liczby odsłon z 1,04 mld do 931,94 mln.

grafika

Na Google.com 20,33 mln internautów na komputerach wykonało 2,18 mld odsłon, a na Google.pl 11,83 mln odwiedzających wygenerowało 543,82 mln odsłon.

Wśród polskich marek kolejność w czołówce jest niezmienna: Allegro z 11,4 mln użytkowników i 699,57 mln odsłon wyprzedza pod względem zasięgu WP.pl (11,08 mln użytkowników i 938,47 mln odsłon) i Onet.pl (10,89 mln użytkowników i 717,55 mln odsłon).

grafika

Na smartfonach i tabletach w serwisach i aplikacjach Grupy Google 20,37 mln internautów wykonało 3,37 mld odsłon. Grupa Ringier Axel Springer Polska z 15,04 mln użytkowników i 1,16 mld odsłon wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (14,96 mln odwiedzających i 1,52 mld odsłon).

Natomiast Grupa OLX przy 13,77 mln użytkowników miała 3,41 mld odsłon.

grafika

Na Google.com 19,87 mln internautów mobilnych wykonało 3,04 mld odsłon, a na Facebooku - 12,97 mln użytkowników wygenerowało 1,64 mld odsłon.

Onet.pl przy 12,13 mln odwiedzających miał 661,62 mln odsłon, WP.pl - przy 11,34 mln użytkowników 892,26 mln odsłon, a OLX.pl - przy 9,96 mln użytkowników 872,07 mln odsłon.

grafika

Zdecydowana większość aplikacji mobilnych zanotowała w skali miesiąca spore spadki.

Liczba użytkowników aplikacji Google zmalała z 21,34 do 18,57 mln, YouTube’a - z 19,19 do 18,16 mln, Messengera - z 16,02 do 15,11 mln, a Map Google - z 16,01 do 15,31 mln.

grafika

Liczebność próby: N= 167770. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style