SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

Największe platformy cyfrowe i sieci kablowe, które łącznie reprezentują 93 proc. amerykańskiego rynku straciły w 2021 roku prawie 4,7 mln klientów. Analitycy Leichtman Research Group zwracają uwagę, że w 2020 roku spadek był jeszcze większy. Wyniósł wówczas 4,9 mln klientów.

Najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA mają obecnie około 76,1 miliona abonentów - przy czym siedem największych firm kablowych ma 41,3 miliona abonentów pakietów telewizyjnych, inne tradycyjne usługi płatnej telewizji (platformy satelitarne, operatorzy IPTV) mają ponad 26,8 miliona abonentów.

Za oceanem sieci kablowe coraz szybciej tracą klientów

Najpopularniejsi dostawcy telewizji kablowej stracili około 2,695 mln abonentów pakietów telewizyjnych w 2021 roku. W 2020 roku ubyło ich 1,940 mln. Operatorzy satelitarni i IPTV stracili 2,890 mln klientów. Dwa lata temu spadek wyniósł aż 3,845 mln. Gdyby nie nowi abonenci, to w sumie operatorzy płatnej telewizji straciliby prawie 5,9 mln klientów.

Operatorzy typu Xfinity (Comcast), Dish Network i DirecTV wdrożyli oferty agregujące dostęp do różnych serwisów streamingowych typu Netflix, Disney+, HBO Max, Peacock, Hulu. Comcast, podobnie jak w Wielkiej Brytanii wprowadził też telewizory do streamingu. Przez takie działania mniej klientów myśli o rezygnacji.

W USA opłaty za pakiety telewizyjne i szerokopasmowy dostęp do internetu są jednak bardzo drogie. Amerykanie wolą więc serwisy subskrypcyjne, z których mogą zrezygnować w dowolnym momencie. W Stanach Zjednoczonych dość popularny jest też piracki odbiór kanałów telewizyjnych przez IPTV. - Branża płatnej telewizji nadal traciła abonentów. Straty w 2021 roku były dość podobne do tych w ostatnich latach - powiedział Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group. W 2020 roku strata wyniosła 4,9 mln klientów, a w 2019 roku 4,1 mln.

Spadki nie tylko w USA

Stany Zjednoczone to najbardziej rozwinięty rynek telewizyjny na świecie, z którego trendy prędzej czy później docierają do Polski. Między innymi z USA płyną bardzo niepokojące wiadomości dotyczące telewizji satelitarnej. Amerykańska platforma DirecTV odnotowała spadek liczby abonentów z 25 mln w 2017 roku do 15 mln obecnie. Z kolei Dish Network ma 8 mln klientów, podczas gdy 5 lat temu miał ich 13 mln. Platformy Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech straciły w 2021 roku 198 tys. abonentów.

Ostatnio Dish Network ogłosił, że tylko w IV kwartale stracił 273 tys. abonentów. Kurs akcji platformy na giełdzie spadł o 13,54 proc. (do 21,13 dol. za akcję) w ciągu dnia. Straty okazały się bowiem znacznie gorsze od oczekiwań rynkowych. Analitycy przewidywali, że z platformą pożegna się 139 tys. abonentów. Za oceanem po blisko 20 latach wrócił temat fuzji Dish Network z DirecTV. Wówczas urząd antymonopolowy nie zgodził się na połączenie platform. - Powody regulacyjne, aby nie zezwalać na fuzję, już nie istnieją - stwierdził Ergen. Obecnie amerykański rynek podbijają platformy streamingowe typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ HBO Max, Discovery+.

W Polsce od 2020 roku Canal+ nie podaje wyników odnośnie liczby posiadanych abonentów i subskrybentów. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.

Polsat Box w raportach finansowych skupia się na liczbie sprzedanych usług. Pod koniec 2020 roku Cyfrowy Polsat miał natomiast 5,010 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym. Ich liczba spadła o 28 tys. w porównaniu z 2019 rokiem. Pewne spojrzenie na sytuację dają jednak dane opublikowane przez Orange. Firma zakończyła 2021 rok z 995 tysiącami klientów usług telewizyjnych (710 tys. klientów IPTV i 285 tys. klientów satelitarnych). Liczba klientów IPTV wzrosła o 41 tys., a satelitarnych zmniejszyła się o 54 tys. 

Dołącz do dyskusji: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ntsc
W kablówkach/platformach satelitarnych na 95 % kanałach lecą reklamy non stop tysiącami codziennie. Serwisy VOD, światłowód oraz rozwój DVB-T2 pogrzebią tradycyjną reklamową telewizję w ciągu max. 5 lat.
odpowiedź
User
Gość
Myśle że w polsce będzie podobnie.
Ludzie zaczynają myśleć, analizować. Po co komu kilkadziesiąt kanałów skoro część to kopie innych, kanały powtórkowe. Albo takie na których są reklamy przeplatane programami, dokumentami i serialami typu "para_..."
odpowiedź
User
edek
" W Polsce od 2020 roku Canal+ nie podaje wyników odnośnie liczby posiadanych abonentów i subskrybentów. " ..... bo pudrować rzeczywistoś.ć to trzeba umieć. :P
odpowiedź