SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Starcom i Wavemaker dominującymi domami mediowymi w Polsce wg RECMA (TOP 20)

Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i Wavemaker (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie „Qualitative Evaluation 2018” RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry. Kolejnych sześć otrzymało profil „wysoki”.

Article

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emergent” (wyłaniający się).

Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.

Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2018” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom i Wavemaker (który powstał z połączenia MEC i Maxusa).

Jako domy mediowe z „wysokim profilem” RECMA wskazała: MediaCom, Havas Media, Vizeum, Zenith, Carat i Mindshare.

Notę „Very Good” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „good” - Value Media, Initiative Warszawa i Blue 449.

Jako „average” sklasyfikowano z kolei siedem domów mediowych: Spark Foundry, Media Direction OMD, UM, Arena Media, PHD, MullenLowe MediaHub i PHD Media Direction.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Starcom i Wavemaker dominującymi domami mediowymi w Polsce wg RECMA (TOP 20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl