Starcom i Wavemaker dominującymi domami mediowymi w Polsce wg RECMA (TOP 20)

Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i Wavemaker (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie „Qualitative Evaluation 2018” RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry. Kolejnych sześć otrzymało profil „wysoki”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emergent” (wyłaniający się).

Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wedlug-zenith-polska-reklama-zyska-w-br-2-proc-w-dol-telewizja-radio-outdoor-i-prasa-internet-12-proc-w-gore ##

Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2018” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom i Wavemaker (który powstał z połączenia MEC i Maxusa).

Jako domy mediowe z „wysokim profilem” RECMA wskazała: MediaCom, Havas Media, Vizeum, Zenith, Carat i Mindshare.

Notę „Very Good” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „good” - Value Media, Initiative Warszawa i Blue 449.

Jako „average” sklasyfikowano z kolei siedem domów mediowych: Spark Foundry, Media Direction OMD, UM, Arena Media, PHD, MullenLowe MediaHub i PHD Media Direction.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style