Największe marki stawiają na YouTube'a: 611 tys. filmów i 40 mld obejrzeń

100 największych światowych marek prowadzi w serwisie YouTube ponad 2,4 tys. kanałów, produkowane przez nie filmy są coraz chętniej oglądane. Najmniej lubiane są brandy z sektora finansowego, a najbardziej te z branży medialnej i rozrywkowej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Największe marki stawiają na YouTube'a: 611 tys. filmów i 40 mld obejrzeń

Informacji dotyczących aktywności największych światowych marek w serwisie YouTube dostarczył raport przygotowany wspólnie przez Google i firmę analityczną Pixability. Analizie poddano wyłącznie te firmy, które znalazły się w rankingu najcenniejszych marek Interbrand 2014 Best Global Brands (zobacz to zestawienie).

Według obliczeń treści wideo opublikowane przez największe firmy na YouTubie zebrały łącznie ponad 40 mld odtworzeń. W ciągu ostatniego roku miesięczna liczba odsłon tych filmów wzrosła średnio o 55 proc., o 29 proc. zwiększyła się natomiast liczba klipów, które użytkownicy obejrzeli ponad milion razy. W 2015 r. w serwisie średnio co 18,5 minuty pojawiał się nowy film publikowany przez którąś z firm z pierwszej setki rankingu Interbrand.

100 najcenniejszych światowych marek zgromadziło łącznie z górą 90 mln polubień oraz 8,9 mln kliknięć wyrażających dezaprobatę. Pod filmami publikowanymi przez firmy ukazało się w sumie ponad 16 mln komentarzy. 2434 kanały prowadzone przez marki posiadają ponad 73 mln subskrybentów, których liczba w ostatnim roku wzrosła o 47 proc.

Największą sympatią użytkowników YouTube’a cieszą się firmy działające w branży mediów i rozrywki. Natomiast największą liczbę negatywnych komentarzy zbierają spółki z segmentu finansów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/samsung-ing-bank-slaski-i-tymbark-na-czele-najskuteczniejszych-marek-na-youtube-raport ##

grafika

- Sympatie i antypatie dotyczące największych marek na YouTubie nie zawsze odzwierciedlają faktyczny stosunek użytkowników do tych firm – wyjaśnia Andreas Goeldi, CTO w Pixability. - Odsłony, lajki i komentarze są często inspirowane chwilowym nastrojem internautów, którzy poszukują na YouTubie ujścia dla swych emocji.

Raport zwraca też uwagę na fakt, że coraz więcej marek publikuje w serwisie dłuższe klipy zawierające elementy kontent marketingu. Ok. 10 proc. klipów wyprodukowanych przez największe firmy trwa powyżej 10 min., a wiele z filmów nie zawiera nawet nazwy konkretnej marki. Raport podaje przykłady Red Bulla z filmami o sporcie, czy firmy American Express, która zamieściła na YouTubie serię reportaży, w których dziennikarze podróżując przez Stany Zjednoczone pytali napotkanych ludzi o to, czym jest „Amerykański sen”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana