SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Największe sieci kablowe w Kanadzie usuwają z oferty rosyjską telewizję propagandową RT

Dwaj najwięksi kanadyjscy operatorzy telekomunikacyjni poinformowali w niedzielę o usunięciu ze swojej oferty rosyjskiej telewizji propagandowej RT, dawniej Russia Today.

Kadr z anglojęzycznego kanału RT News (screen: YouTube/RT News | Livestream 24/7)Article

Bell przekazał w komunikacie, że od niedzieli RT jest niedostępna w jego ofercie telewizyjnej. Nieco później Rogers opublikował na Twitterze informację po podjęciu decyzji, „że od jutra Russia Today nie będzie dłużej dostępna w ofercie kanałów telewizyjnych”.

Bell i Rogers są największymi firmami telekomunikacyjnymi w Kanadzie.

Minister dziedzictwa kanadyjskiego Pablo Rodriguez napisał na Twitterze, że „Rosja prowadzi działania wojenne na Ukrainie od 2014 roku i wojnę informacyjną na całym świecie”. „RT jest propagandowym ramieniem reżimu Putina i rozsiewa dezinformację. Nie ma tu dla nich miejsca” - dodał Rodriguez.

Wcześniej w niedzielę przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen poinformowała, że UE zakazała transmisji sygnału RT na terenie krajów unijnych. “Państwowe (media) Russia Today i Sputnik oraz ich spółki zależne nie będą już mogły szerzyć swoich kłamstw, aby usprawiedliwiać wojnę Putina. Opracowujemy narzędzia do zakazania ich toksycznej i szkodliwej dezinformacji w Europie" – dodała.

RT, która zaczęło działalność w 2005 roku jako Russia Today, jest nadawanym w wielu językach kanałem informacyjnym finansowanym przez rząd Rosji.

Dołącz do dyskusji: Największe sieci kablowe w Kanadzie usuwają z oferty rosyjską telewizję propagandową RT

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
świat się szybko obudził
odpowiedź