SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

INventures zainwestował 2,5 mln zł w NapoleonCat. Platforma wyceniona na 11 mln zł

Fundusz INventures podpisał umowę inwestycyjną z właścicielem platformy NapoleonCat do zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych. Zainwestował w nią 2,5 mln zł, środki te zostaną przeznaczone na powiększenie zespołu i działania marketingowe za granicą.

Grzegorz Berezowski, CEO NapoleoCat Article

INventures za 2,5 mln zł przejął 19 proc. nowo wyemitowanych udziałów spółki Napoleon zarządzającej NapoleonCat. Tym samym firma została wyceniona na prawie 11 mln zł.

- Szukamy zaangażowanych zespołów z ciekawymi pomysłami i to właśnie znaleźliśmy w NapoleonCat. Spółka ma świetne, łatwo skalowalne rozwiązanie będące doskonałą odpowiedzią na rosnącą potrzebę zarządzania marketingiem w social media. Obecność na rynkach zagranicznych potwierdza, że rozwiązanie z powodzeniem konkuruje z amerykańskimi aplikacjami - uzasadnia Katarzyna Dąbrowska, prezes funduszu INventures.

- W ciągu ostatniego roku trzykrotnie wzrosła liczba naszych klientów z zagranicy i obecnie stanowią oni blisko 40 proc. wszystkich użytkowników. Z naszego narzędzia korzystają już firmy z USA, Azji, Europy Zachodniej czy Nowej Zelandii. Środki pozyskane dzięki inwestycji INVentures przeznaczymy na działania, które przyspieszą akwizycję klientów z zagranicy i dalszy, intensywny rozwój platformy. Planujemy, że do końca przyszłego roku 80 proc. naszych przychodów będzie pochodziło z zagranicy - zapowiada Grzegorz Berezowski, założyciel i CEO NapoleonCat.

NapoleonCat to platforma oferowana w modelu SaaS. Obejmuje narzędzia do moderacji dyskusji, analizowania skuteczności działań marketingowych, monitorowania konkurencji oraz automatycznego generowania raportów analitycznych dotyczących aktywności na Facebooku, Instagramie, YouTubie i Twitterze. Jest jedynym oficjalnym polskim partnerem marketingowym Facebooka.

W Polsce z narzędzia korzystają już takie podmioty jak Play, Aviva, Allianz, WWF czy Avon. Natomiast wśród zagranicznych klientów platformy są głównie małe i średnie sklepy internetowe, które dzięki narzędziu optymalizują procesy okołosprzedażowe. Korzystają z niej również m.in. nowozelandzkie ministerstwo e-biznesu i innowacji oraz szwedzka Stena Line.

- Już od jakiegoś czasu koncentrujemy się na rozwoju naszego produktu w kierunku funkcji usprawniających obsługę klienta w mediach społecznościowych. Obserwujemy, że coraz więcej firm sięga po nasze usługi ze względu na możliwość zautomatyzowania obsługi zapytań, szczególnie na Facebooku. Wybierają nas bo oferujemy im proste rozwiązanie, które skutecznie odciąża zespoły obsługujące klienta - dodaje Grzegorz Berezowski.

Według danych z KRS w ub.r. spółka Napoleon zanotowała 696,4 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 475,7 tys. zł rok wcześniej) i 840,8 tys. zł straty netto (w 2016 roku miała 497,4 tys. zł straty).

Według stanu na koniec ub.r. pozostałymi udziałowcami firmy byli Grzegorz Berezowski (przed inwestycją INventures należące do niego udziały stanowiły 44,1 proc. kapitału), Fundacja Obserwatorium Zarządzania (24 proc.), Knowledge Hub (21,9 proc.), Paweł Zdort (6,67 proc.) i Marcin Karpiński (3,33 proc.). W br. Knowledge Hub przejął od Fundacji Obserwatorium Zarządzania 24 proc. udziałów spółki, jej udziałowcami zostali też dyrektor ds. technologii Łukasz Nidecki oraz dyrektor rozwoju biznesu Blanka Ozimina-Karpińska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: INventures zainwestował 2,5 mln zł w NapoleonCat. Platforma wyceniona na 11 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
natalia jędra
Gratulacje, Grzegorz:)
8 8
odpowiedź
User
artur będzkowski
Gratuluje! Powodzenia w efektywnym wykorzystaniu pozyskanych środków.
8 8
odpowiedź