SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”

Narodowy Bank Polski zaktualizował logotyp oraz identyfikację wizualną. Zaprezentowano także nowe hasło: "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”. Do użytku wprowadzono także nowy emblemat banku centralnego. NBP zrealizowało projektu we własnym zakresie.

Article

Ewolucja nowej identyfikacji wizualnej banku polega na zmianie kwadratu z napisem NBP na okrągłe drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego z takim samym napisem - użyty w logotypie krój pisma nie uległ zmianie.

Zastąpiono też zieleń kolorami: granatowym i złotym. Zaktualizowane hasło NBP brzmi: „dbamy o wartość polskiego pieniądza”.

Na górze: nowy logotyp NBP, na dole poprzednia wersja

NBP z nową identyfikacją wizualną

Elementy identyfikacji graficznej NBP zostały także wzbogacone o emblemat z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.

- W zaktualizowanym logotypie, koło symbolizuje drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego - stabilność i bezpieczeństwo finansowe Polski, wyrażane m.in. zasobami złota. Dodatkowo okrąg symbolizuje złotego - monetę i narodową walutę - opisuje nam Piotr Turek, dyrektor departamentu komunikacji Narodowego Banku Polskiego.

Logotyp występuje w kilku wariantach - z sygnetem i nazwą instytucji w jednym wersie bądź dwóch.

Nowy emblemat NBP wygląda następująco.

Po ośmiu latach NBP zmienia wizerunek   

- Zdecydowaliśmy się na aktualizację i unowocześnienie kolorystyki, logotypu, hasła, dodanie emblematu, tak by to, co tworzymy jako pracownicy banku, dokładniej obrazowało to, z czym się identyfikujemy i z czego jesteśmy dumni - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Turek. - Po 8 latach od wprowadzenia poprzedniej wersji, znak Narodowego Banku Polskiego, jak każdy starszy logotyp, wymaga aktualizacji, podobnie zresztą jak cała identyfikacja wizualna. Nowa wersja, jak i nowa kolorystyka, są bardziej reprezentacyjne – lepiej odzwierciedlają dzisiejszy polski bank centralny, dokonania ostatnich lat, ale i to co przed nami. Mam tu na myśli idee zawarte w naszym haśle „dbamy o wartość polskiego pieniądza", ale od strony działań komunikacyjnych, także takie słowa klucze jak: zasoby złota, własna waluta, poczucie bezpieczeństwa, stabilność, dopasowanie do wyzwań ery cyfrowej - dodaje.

Nowy logotyp NBP został stworzony własnymi siłami NBP. Przygotowanie projektów trwało kilka miesięcy. Nowe elementy identyfikacji wizualnej NBP od 9 lipca 2021 są też widoczne w obszarze cyfrowym (np. strona nbp.pl, media społecznościowe), multimedialnym.

Po pełnej realizacji tych etapów, nastąpią kolejne, a więc m.in. zmiany widoczne na budynkach instytucji. Cały proces potrwa jeszcze kilka miesięcy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
O rany jakie to przaśne. Martyna czy Kamila robiła?
odpowiedź
User
Ten zielony to chyba po psl jeszcze zostal
Logo dogonilo 21 wiek:)
odpowiedź
User
Superrr
Trzeba przyznać, że z tym skarbcem w kole wymyślili idealnie. Plus za to, że samodzielnie a nie wydali kasy na jakieś agencje
odpowiedź