Nastroje społeczne lekko w dół, ale nie wśród rodzin objętych programem 500 plus

W maju nastroje konsumentów uległy lekkiej obniżce w stosunku do kwietnia. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsosu zanotował spadek o blisko 2 pkt., osiągając poziom 97,59 pkt. Znaczniejszemu spadkowi uległ wskaźnik oczekiwań co do przyszłości - o 4 pkt., do wartości 100,44 pkt.

km
km
Udostępnij artykuł:
Nastroje społeczne lekko w dół, ale nie wśród rodzin objętych programem 500 plus
fot. Shutterstock.com

Według Ipsos, przyczyn lekkiego spadku nastrojów społecznych należy upatrywać w bieżących wydarzeniach społeczno-politycznych, w tym licznym uczestnictwem w marszu KOD w dniu 7 maja i obniżeniu perspektywy ratingu Polski ze stabilnej na negatywną, co ogłosiła 13 maja agencja Moody’s. Świadczy to o dużej wrażliwości Wskaźnika Optymizmu Konsumentów (WOK) na wszelkie fakty polityczno-społeczne docierające do opinii publicznej.

Na uwagę zasługuje fakt, że wśród populacji Polaków posiadających dzieci objęte programem "Rodzina 500 plus" nastroje społeczne w maju nie spadły, a nawet lekko się poprawiły w stosunku do kwietnia. Największy wzrost, bo o 8 pkt. zanotował wskaźnik skłonności do zakupów, osiągając w tej grupie wartość 113 pkt.

grafika

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 12-16 maja 2016 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska