„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net

Najwyższą wśród dzienników dynamikę cennikowych przychodów z reklam w pierwszej połowie br. wobec ub.r. miały „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Z kolei największe spadki zanotowały „Metro” i „Polska”. Liderem wydatków w gazetach jest Euro-Net Warszawa, który inwestuje w nie coraz więcej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net
fot. Shutterstock.com

Z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydawcy gazet w pierwszej połowie br. zmniejszyli wpływy z reklam - w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku - o 1,5 proc., zarabiając 765,6 mln zł.

Liderem przychodów reklamowych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zwiększyła cennikowo wpływy z reklam o 2,6 proc., do 207,8 mln zł.

Więcej na reklamach niż rok wcześniej zarobiły tabloidowe dzienniki „Fakt” i „Super Express”. Pierwszy – o 2,9 proc. (do 84,4 mln zł), a drugi – o 0,4 proc. (do 59,4 mln zł). Wzrosły też wydatki na reklamę w „Rzeczpospolitej” - o 0,9 proc., do 48,2 mln zł, dzięki czemu w zestawieniu tytuł ten wyprzedził „Metro”.

W największym stopniu, w omawianym okresie, wzrosły przychody z reklam gazet „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Pierwsza zwiększyła je o 28,8 proc., do 17,1 mln zł, a druga – o 17,9 proc., do 15,7 mln  zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-o-38-proc-w-dol-a-gazeta-wyborcza-o-63-proc-sprzedaz-dziennikow-od-2005-roku-raport ##

Reklamodawcy mniej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamy w dziennikach: „Polska”, „Metro” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. „Polska” zarobiła 9,1 proc. mniej (106,2 mln zł), „Metro” - 17,3 proc. mniej (43,3 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - 4,1 proc. mniej (29,9 mln zł).

Zdecydowanie najwięcej w dzienniki inwestuje sieć Euro-Net Warszawa. W pierwszej połowie br. wydała w nich 21,9 mln zł – 32 proc. więcej niż rok wcześniej.

W tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców gazet codziennych znajduje się na pozycji wicelidera Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło z kolei Orange Polska - operator w tym roku wydał 6,5 mln zł (w ub.r. poza czołówką).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklamy-w-magazynach-twoj-styl-i-viva-z-najwyzszymi-wzrostami-wprost-wyprzedzil-newsweeka-top-10-w-2015 ##

Totalizator Sportowy zredukował swoją obecność na łamach dzienników o blisko 38 proc., wydając w tym roku 6,4 mln zł. Mniej wydała też firma Metro Group - 5,8 mln zł (spadek o 31,1 proc.).

Poza tegoroczną czołówką największych reklamodawców gazet w tym roku znalazły się TV Spektrum (nadawca Fokus TV) i Lidl Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?