SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

naTemat rozwija platformę BRID do komunikacji marek. Na początek bank BNP Paribas

Grupa naTemat rozwija platformę o nazwie BRID, która pozwala czytelnikom współdecydować o tworzonych przez redakcję materiałach, takich jak pogłębione artykuły i wywiady, reportaże, podcasty oraz produkcje wideo. Dotychczas użytkownicy naTemat zagłosowali na materiały ze stacji meteorologicznej na Kasprowym Wierchu oraz reportaż o sytuacji polskich przedsiębiorców w dobie pandemii. Platforma jest też wykorzystywana w komunikacji typu CSR, na start artykuł o BNP Paribas.

 

Serwis naTemat.pl funkcjonuje na rynku od 2012 r., jego współtwórcą jest Tomasz Lis, redaktor naczelny polskiej edycji „Newsweeka”.

W ciągu kilku lat powstała Grupa naTemat. Oprócz portalu naTemat.pl należą do niej serwisy tematyczne INNpoland.pl, dadhero.pl, Mamadu.pl i ASZdziennik.pl. W 2019 r. wszystkie spółki tworzące Grupę naTemat zanotowały łącznie 9 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,65 mln zł zysku netto, z czego firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł.

BRID z pierwszymi realizacjami

W styczniu br. Grupa naTemat uruchomiła projekt redakcyjny BRID, w ramach którego publikowane są wyłącznie artykuły na tematy zgłoszone i wspierane finansowo przez czytelników. Wydawca na realizację projektu uzyskał grant od Google z Digital News Initiative.

Teraz poinformowano, że Grupa naTemat ma za sobą pierwsze dziennikarskie realizacje stworzone z wykorzystaniem BRID. Dotychczas użytkownicy zagłosowali na materiały ze stacji meteorologicznej na Kasprowym Wierchu oraz reportaż o sytuacji polskich przedsiębiorców w dobie pandemii.

Czytaj także: Serwisy dla mężczyzn: sekcja Onetu wyprzedziła dział Interii, w dół WP Facet i dadhero

Grupa wyjaśnia, że poprzez BRID redakcja wchodzi w interakcję z czytelnikami, którzy głosując mogą wybierać interesującą ich tematykę do reporterskiego pogłębienia. Realizując rolę medium zaangażowanego, naTemat proponuje czytelnikom tematy istotne społecznie, nieoczywiste i unikatowe, ale również takie, które są pewnym wyzwaniem w realizacji, a także ambitne oraz wyszukane.

Użytkownicy mogą wspierać przedsięwzięcie finansowo (poprzez system mikropłatności), przez co czynnie uczestniczą w procesie nie tylko decyzji o wyborze tematu, ale i samej realizacji dziennikarskich treści.

BRID w komunikacji CSR

Wydawca zaznacza, że BRID to nie tylko platforma angażowania czytelników w tworzone materiały – to również nowa przestrzeń do współpracy z projektami i kampaniami uwzględniającymi społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR – corporate social responsibility). BRID pozycjonuje się w roli medium silnie wspierającego firmy angażujące się w tematykę ekologii, praw człowieka, sprawiedliwych praktyk rynkowych etc.

Czytaj także: Janusz Omyliński szefem SEO w Grupie naTemat

– BRID w naTemat jest miejscem, w którym nasi partnerzy będą mogli podzielić się z czytelnikami swoimi działaniami wspierającymi interes społeczny, ale przede wszystkim zaangażować ich w swoje inicjatywy. Jednocześnie głosy czytelników są świetnym komunikatem dla Klienta na temat tego, które z obszarów CSR są najbardziej doceniane przez społeczeństwo. Widzimy BRID jako swoisty mecenat polskiego CSR – zaznacza w komunikacie Michał Mańkowski, redaktor naczelny naTemat.pl i członek zarządu.

Pierwszym partnerem, który zdecydował się na współpracę z naTemat w ramach BRID, jest bank BNP Paribas. – Bank BNP Paribas podejmuje wiele działań uwzględniających m.in. interes społeczny. W ramach współpracy z bankiem opracowaliśmy trzy propozycje materiałów dziennikarskich, które zostały przedstawione czytelnikom, na które mogą głosować na stronie głównej serwisu - podkreśla Piotr Rodzik, manager projektu. - Internauci mogą wybrać, o jakim aspekcie CSR banku chcą się dowiedzieć więcej i tym samym stwierdzić, którą z gałęzi uważają za najistotniejszą.

Pierwszy z zaproponowanych tematów dotyczy projektu BNP Paribas na rzecz polskich wspólnot mieszkaniowych. - Chcemy pokazać jak dzięki wsparciu banku budynki wielorodzinne w naszym kraju mogą oszczędzać energię, być bardziej eko, a jednocześnie stać się tańszymi w utrzymaniu, co oczywiście pozytywnie przełoży się na wysokość czynszu – wyjaśnia Piotr Rodzik. - W ramach drugiej propozycji chcemy zaprezentować czytelnikom program stypendialny „Klasa”, który bank realizuje od 19 lat wspierając uzdolnioną młodzież z mniejszych miejscowości i wsi. W trzecim materiale znajdą się informacje o tym, jak dzięki programom Banku BNP Paribas zmienia się polska wieś, stając się bardziej nowoczesną i ekologiczną.

Zgodnie z zapowiedzią finalnie temat, który zostanie zrealizowany, wybiorą internauci w drodze głosowania.

 

Dołącz do dyskusji: naTemat rozwija platformę BRID do komunikacji marek. Na początek bank BNP Paribas

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Azxazanna
Tak!
Zdecydowanie!
Czytelnicy chcą czytać opłacone przez banki teksty o bankach!
odpowiedź
User
Boso
Ta piosenka śpiewana jest wyłącznie dla pieniędzy
odpowiedź