naTemat rozwija platformę BRID do komunikacji marek. Na początek bank BNP Paribas

Grupa naTemat rozwija platformę o nazwie BRID, która pozwala czytelnikom współdecydować o tworzonych przez redakcję materiałach, takich jak pogłębione artykuły i wywiady, reportaże, podcasty oraz produkcje wideo. Dotychczas użytkownicy naTemat zagłosowali na materiały ze stacji meteorologicznej na Kasprowym Wierchu oraz reportaż o sytuacji polskich przedsiębiorców w dobie pandemii. Platforma jest też wykorzystywana w komunikacji typu CSR, na start artykuł o BNP Paribas.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
naTemat rozwija platformę BRID do komunikacji marek. Na początek bank BNP Paribas

Serwis naTemat.pl funkcjonuje na rynku od 2012 r., jego współtwórcą jest Tomasz Lis, redaktor naczelny polskiej edycji „Newsweeka”.

W ciągu kilku lat powstała Grupa naTemat. Oprócz portalu naTemat.pl należą do niej serwisy tematyczne INNpoland.pl, dadhero.pl, Mamadu.pl i ASZdziennik.pl. W 2019 r. wszystkie spółki tworzące Grupę naTemat zanotowały łącznie 9 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,65 mln zł zysku netto, z czego firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł.

BRID z pierwszymi realizacjami

W styczniu br. Grupa naTemat uruchomiła projekt redakcyjny BRID, w ramach którego publikowane są wyłącznie artykuły na tematy zgłoszone i wspierane finansowo przez czytelników. Wydawca na realizację projektu uzyskał grant od Google z Digital News Initiative.

Teraz poinformowano, że Grupa naTemat ma za sobą pierwsze dziennikarskie realizacje stworzone z wykorzystaniem BRID. Dotychczas użytkownicy zagłosowali na materiały ze stacji meteorologicznej na Kasprowym Wierchu oraz reportaż o sytuacji polskich przedsiębiorców w dobie pandemii.

Grupa wyjaśnia, że poprzez BRID redakcja wchodzi w interakcję z czytelnikami, którzy głosując mogą wybierać interesującą ich tematykę do reporterskiego pogłębienia. Realizując rolę medium zaangażowanego, naTemat proponuje czytelnikom tematy istotne społecznie, nieoczywiste i unikatowe, ale również takie, które są pewnym wyzwaniem w realizacji, a także ambitne oraz wyszukane.

Użytkownicy mogą wspierać przedsięwzięcie finansowo (poprzez system mikropłatności), przez co czynnie uczestniczą w procesie nie tylko decyzji o wyborze tematu, ale i samej realizacji dziennikarskich treści.

grafika

BRID w komunikacji CSR

Wydawca zaznacza, że BRID to nie tylko platforma angażowania czytelników w tworzone materiały – to również nowa przestrzeń do współpracy z projektami i kampaniami uwzględniającymi społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR – corporate social responsibility). BRID pozycjonuje się w roli medium silnie wspierającego firmy angażujące się w tematykę ekologii, praw człowieka, sprawiedliwych praktyk rynkowych etc.

– BRID w naTemat jest miejscem, w którym nasi partnerzy będą mogli podzielić się z czytelnikami swoimi działaniami wspierającymi interes społeczny, ale przede wszystkim zaangażować ich w swoje inicjatywy. Jednocześnie głosy czytelników są świetnym komunikatem dla Klienta na temat tego, które z obszarów CSR są najbardziej doceniane przez społeczeństwo. Widzimy BRID jako swoisty mecenat polskiego CSR – zaznacza w komunikacie Michał Mańkowski, redaktor naczelny naTemat.pl i członek zarządu.

Pierwszym partnerem, który zdecydował się na współpracę z naTemat w ramach BRID, jest bank BNP Paribas. – Bank BNP Paribas podejmuje wiele działań uwzględniających m.in. interes społeczny. W ramach współpracy z bankiem opracowaliśmy trzy propozycje materiałów dziennikarskich, które zostały przedstawione czytelnikom, na które mogą głosować na stronie głównej serwisu - podkreśla Piotr Rodzik, manager projektu. - Internauci mogą wybrać, o jakim aspekcie CSR banku chcą się dowiedzieć więcej i tym samym stwierdzić, którą z gałęzi uważają za najistotniejszą.

grafika

Pierwszy z zaproponowanych tematów dotyczy projektu BNP Paribas na rzecz polskich wspólnot mieszkaniowych. - Chcemy pokazać jak dzięki wsparciu banku budynki wielorodzinne w naszym kraju mogą oszczędzać energię, być bardziej eko, a jednocześnie stać się tańszymi w utrzymaniu, co oczywiście pozytywnie przełoży się na wysokość czynszu – wyjaśnia Piotr Rodzik. - W ramach drugiej propozycji chcemy zaprezentować czytelnikom program stypendialny „Klasa”, który bank realizuje od 19 lat wspierając uzdolnioną młodzież z mniejszych miejscowości i wsi. W trzecim materiale znajdą się informacje o tym, jak dzięki programom Banku BNP Paribas zmienia się polska wieś, stając się bardziej nowoczesną i ekologiczną.

Zgodnie z zapowiedzią finalnie temat, który zostanie zrealizowany, wybiorą internauci w drodze głosowania.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa