SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)

W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I kwartale 2015 roku wyniosła 34 218 egz. Była ona o 17,76 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,90 proc. i uplasował się na poziomie 21 981 egz.

Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W I kwartale br. sprzedawał się on w liczbie 9 091 egz., po spadku w skali roku o 2,85 proc.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 40,58 proc. i wyniosła 5 647 egz.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

54 633

34 346

34 218

65 507

42 026

41 608

NG Traveler

35 065

22 031

21 981

44 057

25 350

24 950

Podróże

22 892

10 400

9 091

22 403

10 677

9 358

Voyage - Magazyn o Podróżach

23 000

8 485

5 647

30 000

13 369

9 503

W marcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszył się o 28 proc. do 32 049 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (20 710 egz., w dół o 14,43 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 905 egz.; wzrost o 11,90 proc. - jedyny w rankingu).

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

48 000

32 396

32 049

70 000

44 529

44 511

NG Traveler

34 495

20 860

20 710

42 720

24 203

24 203

Podróże

23 000

11 330

9 905

22 200

10 222

8 852

Voyage - Magazyn o Podróżach

21 000

6 729

5 729

30 000

11 658

7 688

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele. „Voyage” o 41 proc. w dół (dane pism podróżniczych za I kwartał)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl